Sidor

måndag 29 augusti 2016

Rikedom . . ..

. .. . ja ni . . . .  vad är rikedom ? Min man tycker att veden som han jobbat ihop är hans rikedom. Och så mycket som han arbetar med den så kan jag hålla med. Rikedom för oss båda egentligen. Och framför allt för att den ger oss härliga brasor med värme när höst/vinterkylan viner runt knutarna.



Rikedom för mig bl.a. är alla mina scrapsaker i mitt scraprum. Med åren har det blivit en hel del  material och verktyg ,som hela tiden måste förnyas om man ska hänga me´. Det är ju förutsättningen för att hålla på med den här hobbyn. 

Nu har vi haft vår första scrapträff. Här är en del av resultatet.
Nu drar julkorten igång. 




Och så ett par lollipopkort , som "försvann" fort som blixten. 


Rikedom kan man också känna när man hittar sådana där klenoder till fyndpris på loppisar. 
Den här lilla krukan t.ex. är en lavakruka från Tyskland , troligen 60/70tal. Den är gjord i en speciell teknik som ger lavautfällning som ni ser mitt på. Inte så vanligt att hitta sådana. 


Gratulationskopp, inte av de vanligaste modellerna. Text även på fatet. 


Guldkrokenvas i annorlunda modell. 


Till sist bjuder jag på en riktig go´fika från ett anrikt kondis i Kalmar. 


Här hemma proppar vi allra mest i oss tomater i alla färger för tillfället. 

Massor med vitaminer och antioxidanter.

 Men det var i alla fall jordgubbar på det där wienerbrödet !!!

Kram från Eva

9 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Vilka underbara kort du gör, de är så fina att titta på. Jag var på Symässan i Göteborg i helgen och stannade extra länge vid ett bord där det visades massor av scrapsaker.
Vågar inte börja med den hobbyn, vet att jag kommer att bli besatt och köpa på mig hur mycket som helst, men man vet inte, det kanske blir en framtida sysselsättning.
Härliga saker du har hittat på loppis.
ha det gott.
Kram
Annika

Winkel's Crazy Ideas sa...

Ja her var det mye rikdom, herlige bilder. Klem fra Pam i Norge

Unknown sa...

Ojojoj vad du bjuder på mycket gott/fint idag.
Ha en fin dag

Kram
Lene

SusanLotus sa...

Ja rikedom är ju egentligen nästan alltid annat än pengar. :)
Bara man har förmågan att njuta av det och känna glädjen.

Fina kort och klubborna superfina.
Wienerbrödet ser delikat ut. Mums!

Ha det gott!
Kram Sussie

myrica sa...

Det är gott när veden kommit till rätta , då vet man att man slipper frysa till vintern. Vi har inte ved längre men jag vet sedan tidigare år att det är gott att ha.
Men så himla sött ditt första julkort är med mössen, jätte gulligt, jag bara älskar dessa små djur.
Men det är klart att dom andra håller hög kurs dom oxå.
Jo du skrev att du byter ut verktyg som du har, är det något som du tänker sälja så är jag intresserad, jag har inte så mycket saker.
Hoppas du får en fin dag
kram

Loppisälskare sa...

Ja rikedom kan vara mycket mer än pengar som tur är. Rik är man om man får vara frisk och ha intressen som förgyller vardagen. Ett o annat wienerbröd är ju inte fel heller...
Fina kort du gör. De där firarklubborna var kul. Härliga loppisfynd också. Ska försöka ta det lugnt ett tag med loppis...tror jag ja... Behöver få ordning på de som ligger på lager att fixas till.
Kram / RosMarie

nattugglan sa...

Ja rikedom kan va mycket.. för oss är det ju att man får va frisk så man "orkar" med det jordiska, du vet mjölkning osv....sen är det en rikedom att ha en hobby som i mitt fall är det nog handarbete att virka, sy o brodera o så sticka.. o sen mina blomland..o barnbarnen är ju guld värda...ja det är mycket man skulle kunna räkna opp.. Fina kort du gör..o ved är ju så bra att ha!! Ha de bra!

Anonym sa...

Ja du var då verkligen rik på skatter. Det är viktigt att glädjas åt det man har och det man åstadkommer.
Gillar verkligen dina loppisfynd. Jag älskar att loppa. Känner mig så nöjd när jag vandrar hemåt med mina fynd.

Och nog är det skatter alla de där ve'träna'. De är guld i vinter.

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
För oss är alltid ved en rikedom i och med att vi eldar året om:) och visst är våra scrapsaker också en stor rikedom, även att jag nu har haft en liten svacka;)
Vilka supervackra kort du gjorde på er scraptäff:)) Det översta julkortet blev så gulligt i de färgerna:))
Du fortsätter att hitta vackra fynd på loppisarna:) Go´fikan såg väldigt mumsig ut!!

Idag regnar det om vartannat och blåser rejält. I Huskvarna är det Fallens Dag idag. Birger är där och jobbar och jag är hemma och bara tar det lugnt och myser med vovvarna och missarna:)

Må nu så gott och var rädda om varann:)
Kramizar Marie