Sidor

onsdag 13 april 2016

Så var det dags igen . . . . .

. . . .  att sätta sig på planet i Kalmar f.v.b. till LONDON


Varje år , två gånger om året anordnas en jättestor scrapbooking- och stämpelmässa på 
ALEXANDRA PALACE i LONDON 
 allmänt kallad ALLYPALLY. 

Det är som en dröm när man står här utanför det mäktiga palatset och vet vad som döljer sig där innanför. 


Den här gången upplevde jag att besöksantalet var högre än tidigare. 
Det var knökafullt från början.

Den här försäljaren är populär som ni ser. Inte undra på när alla produkter kostar ett pund (ca 12kr) 


Man undrar varje gång.. . . . vad är trendigt i scrapvärlden denna gång ?

Det finns en hel del MAKE-AND-TAKE och då vet man genast. 

Mycket målning.
 Här sitter tevekändisen LEONIE och målar bakgrundsmotiv med hjälp av en schablon.


Många demos visade hur man dekorerar träfigurer med stämpling och målning . 



De här glitterknapparna var nya , åtminstone för mig. 


Det de flesta fokuserade mest på enligt mina ögon var DIES  DIES  DIES

Här får man se lite andra märken än de som finns hemma. 

Vad säger ni om de här två ??


Signerade och inspirerade av Downton Abbey. Och jag som älskar den serien var naturligtvis tvungen att investera i ett par. 


Det är inte svårt att fördriva tiden här en hel dag bland 50-60 utställare. Många demos och flera make-and-takes.
Det är en fördel att vara förberedd . Man kan lätt bli förvirrad av det stora utbudet.

Nu ska det bli kul att ta tag i de nya inköpen. Är kolossalt inspirerad. 


I London bor yngste sonen och han är väldans bra på att hitta på andra trevliga saker att uppleva. 

Blev bjuden på födelsedagsmiddag på den här orginella restaurangen, Rossopomodoro. Vi satt på andra våningen intill en stor rund glasruta . Där nedanför hade vi god överblick på vad kockarna höll på med. Så kul ide´. 


Söndagen blev det en biltur till WINDSOR CASTLE.
Det är där som drottning Elizabeth bor privat. Man kunde se på flaggan på tornet att hon var hemma den här dagen. 
Och tänka sig....just när vi tittade ut genom ett fönster över den stora gården kom hon i sin bil och gick in genom dörren med sina hundar.

Om en vecka fyller hon 90 år och då ska det firas just här på Windsor castle.

Jag har en godsak i kylen som vi ska fira med på hennes födelsedag, bara så där på kul. 
Ni ska få se.


Alltför fort blev det dags för hemresa.
Jag vet inte varför jag alltid får flera timmars uppehåll på Arlanda i väntan på Kalmarplanet.
Det bara blir så. 
Men det finns en trevlig plats att sitta och fördriva tiden på och det är balkongen inne på Sky city. Där har man överblick över alla plan som startar och kan få en så här vacker solnedgångsbild, som den här.


Jag kan försäkra er att min resväska var tung på hemfärden. Skönt att man inte behöver kånka på den förrän i Kalmar . Och då har man ju en "bärare" som tar hand om den. Haha !!!

10 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Nu har du huvudet fullt av nya ideér, och resväskan fylld med nytt material.
Så trevligt att få umgås med sonen ett par dagar också.
Kram!

Loppisälskare sa...

Vilken härlig utflykt! Farligt att gå på mässor och sånt för man vill ju ha ALLT! Så fint att få vara tillsammans med sin son dessutom. Jag har min äldste i Stockholm och nu har vi inte träffats sedan jul så jag saknar honom så. Har ju mest varit hemma sedan min axelskada.
Förstår att du är full med idéer och inte bara material nu då.
Men det är kul att ständigt ha idéer och tankar om vad man vill göra och pyssla med. Ibland tycker jag hälften vore nog men tänker att det är synd om de som ingenting gör.
Kram / RosMarie

Unknown sa...

Ja där är du verkigen i paradiset.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Välkommen hem igen från London. Du verkar ha haft en trevlig vistelse med sonen, god mat och härlig shopping:))Superläckra dies du fick med dig hem:)Gillade även de färgglada knapparna. Träfigurerna var så läckra, men det verkar svårt att få dem så snygga. Kul att få en skymt av drottningen också.

Ska bli spännande att se vad du hittar på med alla nya grejer:))

Må så gott vännen:)
Kramizar Marie

Hantverkarglädje sa...

Aj aj, såna resor måste ju kännas som om man var i paradiset. Att få strosa runt och även lite frossa i det som är ens intresse ja vad kunde vara trevligare än det. Det där lever du länge på tror jag.Kan tänka mig att efteråt får vi ta del av en massa fin fina kort här i din blogg. Jag väntar på detta. Ha det gott.

Snäckskalsdalen. sa...

Men du, vad kul du har på dina resor! Din son, kan man leasa honom! Han vet ju självklart alla roliga ställen och tar dig med på dom, det låter så fantastiskt. Restaurangen verkar helt fantastisk och jag noterar. Kul med nåt som någon trovärdig provat. Och tänk, jag tror knappt att det är sant, du såg verkligen drottningen och hennes hundar, det är ju så man tror att hon inte finns på riktigt, hon verkar helt fantastisk den kvinnan. Och så har hon ju en som i alla fall varit bland världens snyggaste karlar! Han var inte med????
Och vilken mässa! Så roligt och inspirerande och jag kan se din resväska!
Dom här tripperna verkar väldigt roliga, tycker jag och att ha turen att ha en son på plats är ju så perfekt. Och vilken son sen.....han är så duktig och skriver så bra!
Jaaa, jo, vi har fint väder här idag också, men bonden har i natt spritt ut flytgödsel så det stinker nåt så fruktansvärt, man kan inte vara ute faktiskt. Men det går väl snart över!
Ja, hoppas på rabarber, tack!
Kramar

myrica sa...

Det måste bara vara så kul att komma till dessa scrap event, jag tycker det ser kul ut med dina foton, tänk då att vara där.
Ja det är trevligt att vara i London, det tycker jag oxå.
önskar dig en trevlig helg
kram

Helena sa...

Åh så roligt för dig. För mig känns det som en helt ny värld. Hoppas du har det helt underbart. Kram

Black Iris sa...

Jag förstår att du var i himmelriket i det där palatset.
Mycket annat roligt hann du med också..

Kram Maidi

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Oj, oj vad mycket roligt du varit på, tänk att komma på en sådan scrapmässa, det är bara att drömma om för en annan! Spännande att få se vad det blir för nya alster av det du inhandlat.....

Och så spännande att få se engelska drottningen på hennes hemmaplan.....idag fyller hon ju 90! Hon kommer säkert att hänga med länge till, hennes mor blev ju över 100 år!
Hoppas du får en fortsatt fin vecka och att helgen också blir fin!
Kram, Carin