Sidor

måndag 12 oktober 2015

Jag blir lika glad . . . . .

. . .  varje gång den här växten blommar. Den ser så kul ut med sina luftballongblommor.



Eller vad tycker du ??


Jag blir däremot inte glad över att bären på björnbärsbusken i stugan inte mognar . 
Röda och stenhårda. Detta beteende händer något år dåochdå. 

Nu tog jag hem en bukett för att använda som dekoration istället.
Alltid någon glädje.

Det blev stugan i helgen för det var brygglördag

Bryggan skulle monteras ner och bäras upp på stranden. 

"The same procedure as every year."


Det krävs ett gäng starka armar till detta. 
Vädret var gudomligt som synes. 


Nu väntar vi bara på brygglördagen när det är dags att lägga i den igen !!!!!

Men först ska vi avverka höst och vinter. Varje årstid har ju sitt. 

Nu har jag pysslat ihop en välkommenkrans till dörren. 

Jag gör en stomme av en hoprullad tidning klädd med plastremsor . Sen är det bara att dekorera med mossa ochh naturpynt. 


I år blev det röda nypon, lönnrosor ,ekollon, lönnnäsor, några nötter och vintergröna blad.


HÄR finns en länk med tydlig beskrivning hur man gör lönnrosorna.

Är nöjd med resultatet.Nu får den minsann hålla sig fin till det är dags för adventskransen
Det har varit födelsedagsfirande i familjen. 
Och gillar man nu giraffer så kan man lita på att en scrappare gör ett giraffkort. 
Det finns ett varierat innehåll i en scrappares lådor !!!!!




Annars är det mest julkort på gång i scraprummet. 

Här får du se två chokladkort. Inuti finns det en gömma med en läcker chokladkaka i. 
Det har blivit en populär gåbortgåva har vi märkt. 

Inte konstigt . Vem gillar inte choklad ????



Nu har vi dragit igång älgjaktsveckan här, så nu önskar jag alla jägare en lyckosam vecka. 

7 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Gott när man får upp bryggan! Så hade vi det tidigare här också när det inte var så många som hade båt. När det blev fler båtar bildades en båtförening som sköter om allting. Man deltar om man kan, kan man inte bidrar man med en slant till kassan, fungerar bra!
Oh, du har en sån kul krukväxt! Den är släkt med hjärtan på snöre (Ceropegia woodii)! Ceropegia heter båda och fallskärmen heter Ceropegia sandersonii! Och varför jag kommer ihåg det, vet jag inte....! Jag klarade inte av fallskärmen, men du har så gröna fingrar, som sagt!
Vilken fin krans du gjort! Riktigt välkomnande och julkorten är jättefina!
Kramar

p.s. björnbären var på väg åt samma håll här som dina, men på nån konstig vänster tog dom sig i kragen och mognade, i alla fall där dom stod soligt och med fukt i marken.

Hantverkarglädje sa...

Det förstår jag att du blir glad av att denna ovanliga blomma blommar. Jag har faktiskt aldrig sett någon sådan. Just detta att det är ett mycket speciellt blom har ju en tjusning i sig.
Mycket vacker välkommen krans. Man kan nog säga att hela din krans är i naturmaterial, såååå vackert. Jag borde också få gjort en så jag får ta bort mitt taggtrådshjärta från dörren men just nu befinner jag mig allra mest på soffan och i sängen som försök att få flunsan att bedarra. Ha en bra vecka.

myrica sa...

Vilken fin krans du har gjort och jag har oxå flera bär som inte är mogna, men dom är fina som dekoration.
Jag gillar dina kort som vanligt fina.
Ha en fin dag
kram

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Den växten är läcker när den blommar, jag tycker det ser ut som små utomjordingar som svävar omkring! Hur nu de ser ut;)

Synd att dina björnbär inte hann mogna. Men de blir ju vackra som dekoration också:)) Så skönt att ni fick upp bryggan, våran tog vi upp för två veckor sedan.
Jag längtar också allaredan efter våren;)

Dörrkransen blev ju supervacker!
Giraff kortet blev så läckert med härliga färger:) Chokladjulkorten blev superfina:) Du är såååå duktig:))

Må så gott
Kramizar Marie

Loppisälskare sa...

Oj vilken fin dörrkrans!!! Och vilken skojig växt, sådan har jag aldrig sett förut.
Ha en fin vecka!
RosMarie

Helena sa...

Vad trevligt med brygglördagar! Gemenskap och nytta samtidigt. Sedan måste jag igen säga att dina kort är så fina. Härlig ny vecka till dig. Kram

Skaparglädje sa...

Jag hade också en sådan där krukväxt en gång. Den är verkligen originell.
Så skönt för er att få upp bryggan på land, roligt med gemenskapen även där. Alting blir mycket lättare när man är många som hjälps åt.
Din dörrkrans är jättefin. Får du ha den i fred för småfåglarna. När jag gör mosskransar är fåglarna där och plockar mossa, fast jag läste någonstans att man kan spraya hårspray på kransen så kommer inte fåglarna dit. Har inte testat men ett litet tips kanske.
Ser fram emot att få nya tomat frön från dig. Hönorna har redan fått utegångsförbud och får hålla sig i hönsgården.
Kram från din bloggvän Anne-Lie