Sidor

söndag 4 januari 2015

Nu KÖÖÖÖR vi 2015 !!!

Redan har 2015 tagit några kliv . Vi hänger med även om vi fortfarande tror att det är höst ute.


Men tomten vet att hans vilotid har kommit och  har  somnat i sin fotölj. Snart dags att stoppa in honom i sitt ide.


Och det där med hösten . . . . . .  gräset är grönt , solen skiner och plusgraderna är fortfarande flera. 
Vår fasanfamilj går här ute och njuter av att picka i det gröna gräset och under fågelrestaurangen hittar de nedfallna frön. 



Håll i er för nu kommer resterande julkort som jag ännu inte visat. Sen hamnar de under fliken ovan 

JULKORT 2014. 












Det var det !!!!
 Min tanke är att än en gång försöka göra ett julkort i veckan. Det underlättar ju när man närmar sig december. Håll tummarna !!

Första scrapträffen för i år är redan avverkad. Vi var några som körde till KIAS BUTIK i BRÄKNE HOBY och hade en trevlig inspirerande kreativ dag. Resultatet av den får komma i nästa inlägg. 
Dags att gå ut i solskenet !!!

10 kommentarer:

Nettan sa...

Så vackra julkort! Visst är det en konstig vinter... Vi hade i alla fall en vit jul med kyla o blå himmel, nu har vi grönska o plusgrader med blå himmel.
Kram <3

Marita Johansson sa...

Uuuuunderbara julkort


God fortsättning

onkis sa...

här i Värmland har vi haft riktigt vårväder idag, men det kommer nog mer snö snart.
Oj, så många fina julkort du har gjort.
Kram!

Hantverkarglädje sa...

Du milde så många vackra julkort. Det är visst en bra tanke att göra lite under hela året. Jag brukar också gardera mig redan i början av året inför kommande jul men då är det mitt tygtryck med tro hopp och kärlek som gäller. Till våren brukar jag för det mesta ha detta klart så får jag sen göra andra roliga saker.
Vi har jättemycket härlig snö här så jag som inte ens behöver skotta så jag bara njuter. Ha det så gott.

Unknown sa...

Här skall julen plockas undan idag minsann. Är ju förvisso trettondagsafton - men är trött på det juliga nu.
Fast samtidigt håller jag på o dekorerar juliga tändsticksaskar!!
Blir lite dubbelt.

Märks att dagarna sakta blir ljusare och ljusare, härligt.

Kram fr hostig Lotta

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
God fortsättning på det nya året:))
Här är det barmark också, men vi hade -6 grader här i natt. Nu har vi -3 och solen har lyst så fint här idag, och ingen blåst, skööönt:))

Ja tomten behöver verkligen en vilopaus nu;)
Så vackra fasanerna är hos er:))

Oj! så många vackra julkort du gjort:) Snygga rosetter som du gjort på de flesta korten. På det översta, är det en die rosett eller något annat fint?

Tokgillade det sista julkortet med det vackra pappret med snögubbarna och dekorationerna:))
Du har använt så många fina dies, papper och dekorationer på alla julkorten:))
Lycka till med julkortstillverkningen framöver:)
Jag ska försöka göra några också, så kanske det inte blir så jäktigt till nästa jul;) vi får väl se hur det blir med det;))

Ha nu en trevlig Trettonhelg:)
Kramizar Marie

Skaparglädje sa...

Nu börjar jag längta efter att få plocka undan mina tomtar...ska nog göra det snart.
Det ena julkortet finare än det andra gör du..du är så duktig. Ser framför mig hur du sitter på ditt "pysselrum" och pysslar.
Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Japp, du sa det, det är höst ut. Nu kom den hösten. Idag har vi inte haft tillstymmelse till dagsljus och dessutom har det spöregnat och jag gick i strejk, jag vägrade gå ut med hunden, det fick Peter ta själv. Och det är så dumt för man/jag behöver den friska luften så mycket.
Jaaa, du gör så fina julkort. Jag har bestämt att jag skall försöka en gång till, om jag börjar nu kanske jag blir klar till jul. Då behöver jag inte skynda mig så så att det blir kladdigt.....
Kramar

Maria sa...

Å så många fina julkort du gjort. Ja inte är det något direkt vinterväder men nu börjar till o med jag tycka det är skönt, jag vill ju gärna ha snö men nu kan de kvitta.
Kramizar

myrica sa...

Ja då är vi inne i det nya året och jag har tagit bort julen, så nu är det bara att börja med nya saker.
Vilka härliga kort du gör.
Ha en bra dag
kram