Sidor

måndag 4 augusti 2014

Idag mötte vi . . . . . . ..

. . . . . en vindkraftverksvinge på vägen . Du milde så stor och lång den var. Det var många ledsagarbilar både framför och bakom. Undrar hur de klarar att svänga och ta sig förbi rondeller ????



Som den här rondellen t.ex.som finns vid infarten till 

OSKARSHAMN.

Ett brudpar utskuret i trä !!!!

Mitt på rondellen !!

Det är en förstorad träskulptur av Döderhultarns Bröllop. Döderhultarn som var en hejare på att snida i trä kom härifrån så det är väl klart att det ska synas.


Nu ska ni få se glasfigurer istället

.Det är BERGDALATROLLET i olika storlekar och färger.

 Jag har hittat dem på olika loppisar efter hand. Tycker att de är roliga och speciellt när de står så här i en grupp. Det finns fler färger så jag får titta vidare för uttökning av trollfamiljen.


Det blir ingen scrapvisning idag . Alldeles för varmt för mig att sitta och pyssla i scraprummet, som ligger under snedtaket. Puhh !!!

Däremot kan jag visa ett virkat mobilfodral som jag virkat tidigare men bytte till idag. Somrigt eller hur ??!!


Och det här är mina UFO-godisbitar , som legat ofärdiga ett tag. Igår kväll blev de färdiga.

Mums mums !!!


Ännu ett MUMS 

för det här är DAGENS LUNCH. 

På vägen hem från Oskarshamn stannade vi i Timmernabbens rökeri och köpte med hem denna bakelse. 

Jag njöt s a k t a och l ä n g e 


Gissa vad vi mer fick med oss hem från Timmernabben ???

Nej, nej, inte GABRIELkeramik utan

 karameller från KARAMELLAN !!!!

Mums igen !!!!

Tackar dig fortfarande för att du är snäll och skriver några tecken när du har kommenterat. Jag är så tacksam att slippa alla tråkiga robotkommentarer.

5 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Hejsvejs i sommarvärmen kul att höra från dig ............

Har faktiskt fått till ett kort idag det du .............

Hörs snart
Kram
//Anneli

myrica sa...

Vilken god sak du hade på assietten inte dumt.
Och du trollen så söta dom var, jag tror att det ska vara ett sådant här någon stans men vette katten vart det tagit vägen.
Jo jag ska rätta mig själv, det var inte Björnbären som torkat utan vinbären, har väl fått för mycket sol (ler)
Ha det gott
kram

Skaparglädje sa...

Mycket mumsigt du bjuder på idag. Bergdalatroll kommer jag ihåg att min mamma hade hemma när vi var små. Pyssla inomhus orkar man inte men sitta ute under ett träd i skuggan och sticka tycker jag är så skönt.
Kram!

Unknown sa...

Det krävs skicklighet för att köra de stora schabraken. Jag har sett en köra en sådan inne i en rondell i Malmö och den rondellen var ingen stor kan jag tala om. Respekt!
Mums för din lunch. Ser riktigt gott ut. De trollen i glas var hur söta som helst.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Oj, så längesedan jag kikade in till dig. Jag får väl skylla på allt jobb med Kims husrenovering. Nu har vi gjort färdig en sida på husfasaden:)) Gubbarna snickrar och vi tjejer målar. Det blir många, många brädor som ska målas, puh! Vi målar ju först en gång(grundfärg ingår i färgen) och sedan en gång till när de sitter på plats. Och då märker man hur stort och högt huset är!
Men snyggt blir det:)

Ja, man kan undra hur de stora lastbilarna med vingarna får rum på vägen och i rondellerna. Man blir verkligen imponerad av hur lätt det ser ut.
Så läckert med brudparet i rondellen. Och troll har du gott om;) så söta:)
Visst har det varit enormt varmt. Här regnar det idag, skönt:)
Trädgården blir i alla fall glad:))

Snyggt mobilfodral du virkat och UFO-godis:)
Den bakelsen gör att det vattnas i munnen;)

Må så gott
Kramizar Marie