Sidor

torsdag 10 juli 2014

När man . . . . . .

. . . . . .  kommer till mig, går in genom grinden , så möts man av denna fantastiska vilda MALVA, den kommer så snällt varje år och den får så gärna stå där. Ett vackert välkomnande !!


Längs gången blommar det för fullt och jag vet faktiskt inte varifrån alla blommor där kommit . Möjligen är det avkommor från en rabatt som låg vänster om gången för länge sedan. Men likadant här, de får så gärna växa där och pryda ingången. Det är aklejor, prästkragar och borstnejlikor.


Och borstnejlikor . . . . . har ni tänkt på så många färger och mönster de kan ha. Här ser ni mitt sortiment. Naturen bjuder verkligen på konstverk. 


Jag har börjar plocka in små kryddbuketter som jag hängt på gardinstången över bänken. Bara att rafsa ner när man vill krydda någon maträtt. 
Här hänger, salvia röd och grön, oregano ljus och mörk, citronmelis och timjan.



Gissa var man kan hitta sådana här värmeljusstakar !!!




Såklart på Karamellan i TIMMERNABBEN

Vi åkte dit ett helt gäng från familjen häromdagen . Först ett besök på Karamellan . . . . 


. . . där vi försåg oss med rejäla godispåsar. Här köper man de allra godaste brända mandlar, men idag blev det för min del mest "kastanjer", mina favvisar.


Nästan granne ligger förresten GABRIELKERAMIK. 

Här finns också en härlig badplast där vi njöt av ljumma bad och blåbärsmuffins bl.a. 


De här formarna är lite kul. Se bara på undersidan. Hittade dem i London senast.


Sommartider är loppistider helt klart. Och har man tur kan man hitta riktiga FYND. Som den här vasen från  finska Riihimäki. Den heter PALA och jag som älskar blått föll såklart pladask.


Det gjorde jag också för de här virkade grytlapparna med tuppar. De ska få tjänstgöra i stugan ,
 i tupparnas "rike".


Det blir inte mycket scrappande de här dagarna. Man försöker vara ute och njuta av den härliga sommaren så mycket det går. 


Man kan väl säga att önsketexten på det här kuvertkortet, passar för just idag. Solen gassar och ikväll blir det skratt och aktivitet här hos mig. Ni får se sen. 

Idag grattar vi go´a barnbarnet Elisia , STORT GRATTIS , 
men hennes kort förblir en hemlighet för er så länge. 

6 kommentarer:

Unknown sa...

Så vackert med alla blommor. Så mycket blomsterprakt gör.
Ja man försöker verkligen ta vara på dessa underbara sommardagar. Vi vet ju inte hur länge de stannar hos oss.
Ha en underbar dag

Kramar
Lene

Judith sa...

Beautiful flowers and a beautiful post Eva - a visit to your blog always brightens my day (especially superman cup cakes!!) - enjoy your evening hugs Judith x

onkis sa...

Så många underbara blommor du har i din trädgård, vilka gröna fingrar du måste ha :)
Gillade muffinsformarna, tuffa :)
Kram!

Lotta sa...

Mums för Brända mandlar o annat gott från Råsnäs i Nabben. Fast länge sen vi var där och handlade.

Vad mycket fina blommor ni har i trädgården. Ljuvligt vackert.

Sommar o solvarm kram fr Lotta

Huset bakom lindarna sa...

Så härligt somrigt inlägg! Timmernabben med Gabriels keramik är också ett favoritställe för mej! Brukar bli ett besök nästan varje sommar! Ja rosenmalvan är en mästare på att sprida sig, jag har också en som är på vift, hade också tänkt visa den på bloggen!
Ha det bra, nu väntar vi regn ett par dagar , med det behövs nu!
Kram/Finas mammis

Karin sa...

Så fint med alla blommor och jag gillar också de vilda Malvorna. Jaha då måste jag åka till London och köpa muffinsformar :)
Kram Karin