Sidor

fredag 25 juli 2014

Man kan inte värja sig . . . . . . .

. . . . . mot alla björkfrön som flyger runt och hamnar precis överallt. Picassopetunian med sina lite klibbiga blad är ett tacksamt mål. 


Blomman för dagen klarar sig från björkfrön. Det är väl den mest morgonpigga och kvällströtta blomman i vår trädgård. Frukosten i sällskap med den är en ljuvlig upplevelse.


Nu har väl jordgubbarna avslutat sin högsäsong , så det här får bli det sista jordgubbskortet för i år.
Ja...... kuvertkort är det ju.


Vi har inte alls bara vistats vid stranden eller i vattnet dessa heta dagar utan ägnat oss röjning av uthus och garage. 
Långt inne i en vrå hittade vi denna gamla rostiga bricka. 
Med lite sandpapper och en sprayflaska med julröd färg. . . . .  .


 . . . . . blev det en rikitgt fin julbricka


Som avbrott till röjandet gav vi oss till Öland på vår sedvanliga tur med kära grannarna. Det blev både god mat på lammet&grisen och en behaglig solnedgång intill vattnet vid Jordhamn.

 Ni har sett den här bilden förut av skurkvarnen i Jordhamn. Den här platsen är ett MÅSTE på vår tur.


Öland sjunker nästan nu , kan man tro för det är så mycket folk och trafik överallt. 
Det är annat resten av året.


Men Öland är en underbar ö året om och här får ni en hjärtlig hälsning därifrån . . . .  . . . 

VAR RÄDDA OM ER I VÄRMEN !!!!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Ja nu är nog högsäsongen för jordgubbarna över. Tyvärr. Dessa älskade gubbar.
Fint kort som vanligt!
Brickan blev ju hur läcker som helst!
Ha en fin dag

Kramar
Lene

onkis sa...

Har också en blomma för dagen som har underbara fina blå blommor,
va snygg din bricka blev!!
Ditt jordgubbskort är riktigt härligt & läskade :)
Kram Veronica/Onkis.

Skaparglädje sa...

Åh, en sån bricka har min mamma. Så fin du gjort den. Funderar på att gå ut och göra några trampstenar i betong, men det är för varmt. Går nog ut i skuggan med en bra bok istället.
Kram!

Hantverkarglädje sa...

Den brickan blev ju riktigt perfekt, den skulle jag gilla i min ägo.
Jag Öland är vackert, jag var ju dit för längesen. Minns bl.a. en äng med både prästkragar och röda vallmon, ljuvligt. Ha det gott i värmen.

Hedvig sa...

Tuuuuuuusen tack för fröna som kom häromdagen! Jag ska prova förså dem i vår. :)

Jag har hört att det är bra att förvara frön i kylskåp, vet du om det är sant?

Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken läcker julbricka du gjort! Underbar och jag tycker att rött går bra året om.....nästan i alla fall.
Din picasso är ju så läcker! Här har inget velat sig så bra i år, vi har inte fått en enda droppe regn. Vi vattnar och vattnar men även om vattnet är ens eget, så att säga, så vill man ju spara på det också.
Idag i skogen med vovven så märkte jag att jag gick och sparkade i nerfallna löv.....
Agneta kram