Sidor

måndag 9 juni 2014

Vilket rufs !!!

Tur man inte har ett sådant här rufs på huvudet !


Eller det här .
Nu får ni gissa vad det är. Svar kommer längst ner.


Här är det i alla fall en tjusig " hästsvans".

Den här stämpeln kommer från "House of Zandra" köpt på mässan i London. Jag har målat med Promarker. Fjärilspapperet är från en scraptidning. Blommorna och bandet med gula fjärilar och röda blommor är ett loppisfynd.


Utmaning :
Helgen som gått var en fantastisk sommarhelg, med ljuvliga bad i Kalmarsund och sköna stunder i solstolen. Säkert är det många män /pojkar som roat sig med fiske i helgen med mer eller mindre lyckat resultat.
 Ha ha !! Kortet är tänkt till dem.

Motivet kommer från laPasche och sitter på en utstansad Spellbindercirkel. Papperet hittade jag i en scraptidning. Bandet och dekorationerna fanns i min scraplåda.

Utmaningar :
Jag har ju inte bara levt på latsidan i helgen. Nädå . . .  i lördags kom Annelie susande i bilen, hämtade upp mig och så for vi till . . .

KIAS BUTIK i Bräkne Hoby.

Igen tänker nog en del. Men vad gör man inte när det är 3 årsjubileum hos henne. Vi kollade alla som satt och scrappade på övervåningen i en stor härlig lokal och naturligtvis fick vi med oss var sin påse hem.
 Man kan ju inte låta bli !!!!!


Nu ska ni få se min favoritsommarblomma. Och då menar jag en sådan som man planterar i en kruka utomhus.

Titta noga så ser ni att det är ju självklart att den heter FEMTUNGA.
Jag vet ingen annan blomma som är så tålig. Vi har den i stugan och den är alltid lika blomstrande även om vi inte varit där på ett tag och passat på den.


I solstolen tog jag faktiskt tag i min topp. Den ska ju helst bli färdig i sommar. Men det är mycket annat som pockar på. Nu har jag bara några varv kvar på bakstycket /eller fram, för de är lika.
Dags att sätta fart Eva !!!!


Häromdagen fyllde AJAX 13 år !

En gammal man, men med ett ungdomligt sinne. En mycket kär familjemedlem och för husse en trogen jaktkamrat.

PUSS PÅ NOSEN världens go´aste !!!!


Sent igår kväll lämnade jag över ansvaret för dragningen till min man med AJAX som kontrollant.

Så här blev det !!!!! Grattis tjejer !!!!


Och svar på rufsen i början är först en överblommad clematisblomma och därunder en knopp av borstnejlika. Kunde du ????

Precis när jag skulle skriva in vinnarna imorse försvann hela mitt inlägg. Man blir ju galen. Har inte kunnat återskapa det = en okunskap hos mig förmodligen. Nu har jag skrivit ett nytt inlägg . Kommentarer jag hade fått finns kvar, men jag vet inte om jag kan sätta tillbaka dem.

Nåja, nu har väl bullarna jäst där ute i köket ,medan jag gjort en repris !!!
 Så kan det gå.

11 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Allt kan hända i nätets värld! Jag har lyckats publicera "ofärdiga" inlägg flera gånger!
Grattis till vinnarna och ha en fin solskensdag!
Kram/Finas mammis

Hedvig sa...

Tack tack tack gulle dig! Nästa år ska jag ha svarta aklejor, tjohooo!

Clematisen gissade jag rätt på i alla fall. Gratta Ajax så mycket!

Kram

Lotta sa...

Grattis till vinnarna i din utlottning.
Vilken härlig butik med stort pyssel sortiment. Förstår att ni gillar och shoppa loss där.

Ett stort Grattis till Ajax åxå såklart vov vov.....

Kram i värmen från Lotta W
livetsbergodalbana.blogg.se

Snäckskalsdalen. sa...

Sommar hos dig på alla sätt och vis! Och fina kort har du gjort som alltid. Det ser faktiskt ut som ett rufshuvud på första bilden.
Femtunga hade vi alltid tidigare, men det var länge sen nu, kanske dags igen!
Agneta kram

Maja sa...

Ha ha trevligt rufs det där! Grattis till vinnarna!

Ulla sa...

Grattis till vinnarna, har inte haft tid att vara inne hos dig så jag har missat dessa vinster. Trevliga och roliga blomprakter. Så fina kort du gjort, gillar båttemat på det ena kortet som du gjort. Det är alltid lika roligt att kika in till dig du bjuder på en massa bilder.
Kram Ulla

Rita Edwards - Edwards Design sa...

Gone fishing is a great card! And it works so well with our Dad / Special Male challenge. Thank you for joining us at Milk N Coffee! Xxx Rita DT

Black Iris sa...

Clematisen kunde jag allt.. Jag försökte spara såna rufsbollar ett år men de föll bara sönder.
Idag är det mulet hos oss så jag besöker lite bloggar..

Kram Maidi

Sammy sa...

Such a fab card, and I adore the ribbon!! Thank you for playing along at Milk Coffee this challenge. Sammy-x

Jenny Alia sa...

Such a fun guy card. Love the papers and design. Thanks for joining us at the Dies R Us Challenge blog this week! -Jenny, DRU DT

Julie sa...

Fabulous guy card. Love all the embellishments
Thanks for joining us at Aud Sentiments
Hugs,
Julie