Sidor

måndag 19 maj 2014

En bit på väg . . . . . . . .

. . . . .. . på min sommartopp. Den har fått vila ett tag ( det är ju så mycket annat som pockar på !), men den ska 
 bli färdig till sommaren så det är  bäst att sätta fart.
När jag kom till den gula randen blev jag en aning konfunderad. Man skulle sticka ett veck ????
 
 
Efter lite klurande blev det så här och mycket riktigt bubblar sig randen precis som det ser ut på bilden i beskrivningen. Jag hoppas att ni ska få se ett färdigt resultat ganska snart .
 
 
Idag har det varit inneväder och jag passade på att göra ett par
chokladkort.
 Många festligheter är på G och det här kan man ge bort "Istället för en blomma".
 
Papperet kommer från Papermase, spetsen är från en Martha Stewart kantstans, bilden  en tryckt Liliofthevalley-bild, blomman  har jag gjort själv av gardinspets, fjärilen från MemoryBox, glittrande stenar och ett par andra dekorationer. På bandet står det "Lycka till".
På insidan kan du se hur jag satt fast chokladkakan . Det finns också en tag att skriva en hälsning på.
 
 
Utmaningar :
 
 
Nästa chokladkort går också i lila . Papperet från en scraptidning, bilden är en Skogstokig rubberstamp målad med Promarker, texten "Det är din dag idag ", glittrande stenar och band i olika lila nyanser med en limefärgad knapp på knuten.
På insidan har jag stansat en kant med fjärilar från Tonics, en tag att skriva på och en fjäril från MemoryBox.
 
Utmaningar :
 
Ute i växthuset är det rena "barnkammaren" med småplantor. Tomatplantorna har också hamnat där ute. Kommer snart en växthusvisning.
 
Luktärterna är sådda och jag gjorde så här. Luktärter vill ju inte bli störda när de ska omplanteras. På det här viset kan jag sätta ner hela toarullen i jorden och luktärterna tackar säkert för omtanken.
 
 
Nu måste vi få titta på något färgglatt efter en riktigt grå dag. Vad sägs om den här sprakande röda pelargonen som jag såg på Ängsbackens handelsträdgård häromdagen.
 
 
Den vill man gärna vila ögonen på, inte sant ? !!
 

17 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Hej
Skall bli spännande att se toppen färdig ......

Fin fina chokladkort ......
Ja vart tog värmen vägen.......

Kram
//Anneli

nattugglan sa...

Härliga kort.så fina stämplar!Bra att så luktärt i toarullar då får man ju plantera allt.Här har det regnat och åskat i kväll.

vivis-pyssel sa...

Vilka fina chokladkort du gjort.
Spännande att få se den färdiga toppen sen.
Härlig färg på en fin blomma.

Kram/ Vivi

onkis sa...

Vilken smart lösning för luktärtorna..
Älskar den doften :)
Vilka mumsiga chokladkort du har gjort, jättefina.
Kram!

Unknown sa...

Det ska bli riktigt spännande att se resultatet på din top.
Som vanligt gör du underbara kort. Dessa kort du visar här bara älskar jag. Jättefina!
Ha en härlig dag

Kramar
Lene

Skaparglädje sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Skaparglädje sa...

Stickat veck har jag aldrig gjort, men din topp blir säkert jättefin när den är klar.
Vilket fint chokladkort du gjort. och ett bra tips delar du med dig av när det gäller luktärtor.
Kram från Anne-Lie

(Ska prata med dottern om när vi kan hälsa på dig, får bli en fredag)

susanne lindén sa...

Tack för hälsningen hos mig! Jag håller med dig ...barnbarn är verkligen livets efterrätt. Så mycket fint du skapar. Vilka fiffiga och fina chokladkort du gör och studentmössorna gillar jag skarpt! Ska bli kul att se toppen färdig.

Ha en fin fortsatt vecka!

Roxie sa...

Nice card design and cute image, thanks for joining us for the SweetStamps challenge.

Lotta sa...

Hej där
Vilka superfina chokladkort du tillverkat. Verkligen en bra gå-bort-present. Borde ha nåt sånt på lager egentligen. Problemet är om vi har choklad hemma så äter gubben o jag upp den fort!! Haha

Blommor kan man inte få nog av. Pelargoner älskar jag i alla dess färger. Jag bloggade om våra blommor på uteplatsen idag.
Kram fr Lotta

Huset bakom lindarna sa...

Toapappersrullarna har jag också till luktärtor, de som jag har kunnat smussla undan för en viss liten vovve älskar att få en godis istoppad i en sådan! Så när jag kommer med en toarulle följer hon mej med blicken och undrar vad jag ska göra...
Det ska bli spännande att se din färdiga sommartopp!
Kram/Finas mammis

Jane Savage sa...

Love that lime green and purple colour combo! Such a cute image and a fabulous design!
Thank you for joining us at the Chocolate, Coffee and Cards Challenge. Jane xx

Black Iris sa...

Vad smart att plantera luktärterna på det där viset..
Den toppen har du snart färdig så flitig som du är..
Håller med dig,,, visst är vi lika du och jag :)

Kram Maidi

Maria sa...

Den tröjan ser ut att bli jätte fin, väntar med spänning. Jätte fina kort, skulle kanske försöka mig på något sådant. Det skall jag komma ihåg till nästa år att så i toarullar, tack för tipset
Kramen

skapa och inreda sa...

Korten är ju helt underbara,jag är ju ganska svag för lila :)
Toppen ska bli roligt att få se när den är färdig.
Ha det gott i sommarvärmen.
Annika

myrica sa...

Så härligt det ser ut det som du stickar på, ska bli kul att se färdigt.
Och så fina dina choklad kort är, goda är dom oxå.
Ha en jätte fin helg
kram

Ulla sa...

Oj vad du hinner med många inlägg har tittat på allt från virkade studentmössor till vandring bland kossor och liljekonvaljer. Också en massa fin kort och chokladkort allt lika underbart och fint.
Kram Ulla