Sidor

onsdag 4 september 2013

På med linne och shorts. . . . .

 
. . . . . . . . . för än är det S O M M A R !!!
 
Himlen är knallblå och vattnet är ännu blåare och solen öser värme över oss .....igen.
 
Men titta nu med väldigt skarpa ögon.... där borta vid kanten av vattnet ( klicka på bilden ),
så kan ni se att DÄR ligger de och planerar för hösten , de vita svanarna. Och lite längre fram kommer vattnet att vara alldeles vitprickigt i hela viken , det har jag själv sett.
 
 
Det var en ljuvlig sommardag vid stugan och man längtar redan till nästa sommar.
 
 
Och hemma i trädgården är det blått vid björken ,
 
 
och på mitt cykelhjul har luktärterna blivit fler och fler och den här blålila doftar alldeles ljuvligt.
 
 
Fler blommor att njuta av ...den orangeröda dahlian och......
 
 
astrarna i olika färger.
 
 

 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och titta ska ni få se !!
Min minipelargon har slagit ut. Det har jag väntat på länge. Blommorna är så pyttesmå .
Visst är de hur söta som helst.
Den är frösådd för ett par år sedan.
 
 
Nu gäller det att
 
 NJUTA AV VARJE ÖGONBLICK
 
och verkligen ta det med ro så man hinner med .
 
 
Snart nog är vi mitt i hösten och då är det jättebra att ha ett kort färdigt till DAD på Fars dag.
Det här motivet hittade jag i samma urklippshäfte som strykbrädan i mitt förra inlägg. 
Fräckt tycker jag själv.
 
 
Summa summarum ....solsken, blå himmel, blått glittrande hav, färgglada doftande blommor, barfotafötter på min gräsmatta....allt detta stoppar jag ner i glädjeburken från Gabrielverken, som jag inhandlade på en second hand i Kalmar för 5 kr.
 
 
Det finns andra dagar när man kan behöva öppna burken och släppa ut lite av det insamlade.
 
 

13 kommentarer:

SusanLotus sa...

Åh, dom där gula burkarna minns jag från mitt barndomshem. Det var all möjlig text på dom. En stod det "Baksmälla" på. Knäppt tyckte jag.

Fina kort som vanligt och ja nu gäller det att ta vara på all sol och värme. Riktig Britt-sommar.

Ha det gott!
Kram.

Skaparglädje sa...

Sommaren vill inte ge sig i år, och det är vi så glada för. Det är så ljuvligt ute.
Kram!

onkis sa...

Visst är det en härlig höst vi har,underbart!
Gillade båda dina fina kort.
Kram!

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Vilka härliga sommar bilder du visar:))Ja denna veckan har det varit varmt och skönt:)) Så nu får vi nog passa på att njuta, för snart så blir det kallare!!

Så vackra blommor du har och minipelargonen var ju såååå vacker:))

De båda korten du gjort blev sååååå fina, du är sååå duktig:))

Må så gott
Kramizar Marie

Anonym sa...

Sommaren vill hänga kvar ännu. Och vilka underbara kort du har på dina fina blommor.
Det blåser som katten här i Uppsala.
Kanske är det en föraning på att hösten är på väg.
Ha en skön dag.
Margit(maxelonia)

Ulla sa...

Underbara bilder på dina blommor.
Så fina kort du gjort tycker det med sköldpaddan är så söt även kortet till Dad snygg färg och en tuff man.
Kram Ulla

Solglittret sa...

Så trevligt allt låter och så vackra bilder...och visst är denna förhöst underbar :)

Önskar dig en ljuvlig helg vännen

Kram Lollo♥

Lotta W sa...

Vi får verkligen va tacksamma och njuta av vädret som är nu. Man vet aldrig när höst stormen drar in.

Mycket vackra blommor ni har o njuta av. Här har vi fått slänga en hel del sommarblommor o ersatt med stora fina Boll kryss!!

Gillar ditt fars dags kort med mannen med hängselbyxorna. Fräckt.

Ha en skön helg, här hostar vi fortfarande tyvärr. Kram Lotta

Mona sa...

Hej Eva Vilken gullig sköldpadda du hade hittat till ditt kort jättesöt.
Har inte kunnat besöka dig eller någon annan på hur länge som helst så nu tar det tid att göra en bloggrunda, så mycket fint man har missat under tiden och även här hos dig har jag gått miste om mycket ögongodis. otroligt vad mycket fint du har hunnit med massor av läckra kort det med strykbrädan var så fräckt det gillade jag och kuvertkorten är urtjusiga. Visst hade det varit bra om man kunde samla glädjen på burk och ta fram lite då och då vid behov.
Din filt gud vad vacker den blir men din finaste bild är ju den när du har katten i knät så morsamt det ser ut

Ha en härlig helg
Kram Mona

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Som vanligt visar du så mycket fint! Härligt med det blåa vattnet och svanarna, barndomsminnen!! Bodde så nära sjön och kunde följa årstiderna med den!

Vackra blommor av alla de slag, så söt minipelargon! Och korten är så fina, härligt "Fars-Dags kort"

Så fin höst vi har just nu, helt underbar! Den kan man verkligen stoppa in i Glädje-burken och ta fram vid behov!

Ha en fin helg!
Kram,Carin

Huset bakom lindarna sa...

Underbara sensommarbilder du visar. det riktigt lyser om dem! Ja det här året får vi inte klaga på sommarvädret. Det skulle i så fall vara för torkans skull! Men än har inte brunnen sinat... Ha en fin helg! Kram/Finas mammis

Cornelia sa...

Ja, visst är det underbart med några somriga dagar till! Jag njuter i fulla drag!

Vilken fin liten hund ni har och vilket härligt höstkort du gjort.

Sen fick jag plötsligt lite panik och tänkte att jag borde också göra några farsdagskort... hur ska jag hinna allt jag vill, jag bara undrar???

Ha en skön söndag!

Cornelia sa...

Tittar in igen och måste bara skriva en rad om din superläckra header. Gillar verkligen de där virkade lakritskonfektbitarna!

Själv är jag usel på att virka, trots att min mamma råkar vara textillärare. Det är dock inte hennes fel, utan beror på mitt totala ointresser för just virkning. Sticka är ok, men virka... nääää! *S* Därför beundrar jag dem som kan!

Ha det gott!