Sidor

onsdag 10 april 2013

Vill ni kika.........

....i min kakburk.... vad jag bakade igår ?? Lyft på locket.............


.................och där ser ni härliga blåbärsmuffins. Receptet kommer från Lasse Berghagen-boken som jag visat tidigare. Det är ett pålitligt recept.


Nu ska ni få se den lilla vinsten som fågelvinnarna har fått. Det är var sitt bokmärke . Och titta noga för papperet jag har använt är ett av de nya från Maja design och heter Vintage spring basics 2nd april.

 Ser ni blåmesarna på det !! Jättefint vårpapper. Det var samma papper på kortet i förra inlägget. 


Här är ett annat vårkort. Fjärilar är temat på det. Fjärilen i mitten är en sådan dekoration man kan sätta på gardiner el.dyl. Allt går att använda !!!!!



Så är det dags igen för..............

 KÄRLEKSKNUTAR !!!!

Jag har virkat många sådana sjalar i alla möjliga sorters garner. Och nu ska det bli en till. När man väl fått in gången, så virkar man på nästan utan att titta. 

Lätt som en plätt !!!



Igår kom en spännande paket i brevlådan. Det var tröstpriset i Huset på kullas kluriga tävling. 
Inget dåligt tröstpris minsann !!. Volanggarn har jag aldrig virkat/stickat med. Nu gäller det att hitta en bra beskrivning så jag fixar att få till en sjal/halsduk av det.



Solen skiner idag, men det är fortfarande kallt. Vår morronpromenad är riktigt skön och ibland händer små incidenter. Rådjur , eller som idag en nyfiken ko. Kon närmade sig oss med bestämda kliv och titta på Ajax´ svans så får ni se vad han tänkte.
 Troligen ....HIT men inte längre !! Vägen är MITT revir. 


Jag hängde ut lite tvätt idag. Premiär !!! Det är en ljuvlig känsla måste jag säga.


Nu är det bara värmen som saknas .
 Undrar om jag kan plantera min efterlängtade kruka till trappan  i em ???  

20 kommentarer:

myrica sa...

Så goda dina muffins ser ut, jag får nog ta mig tid att baka några.
Så härligt det ser ut med att tvätten hänger ute, nja jag väntar nog ett par dagar till så att det kan bli lite varmare.
Ha en trevlig dag
kram

onkis sa...

Mums va goda dina muffins ser ut..
Önskar att jag kunde hänga ut tvätten,
men med allergiska barn och pollen i luften så funkar det tuvärr inte.

Kärleksknutar,
det låter som det blir fint :)
Kram!!

Snäckskalsdalen. sa...

Blåbärsmuffins, det är liksom urmuffinsen för mig! Länge sen jag bakade, nu blev jag inspirerad.
Vilka fina priser du gjort.
Kärleksknutarna är så fina, och sen såg jag på Skapa och inredas blogg att hon hade med en spindelsjal och den var också fin! Har du sett den?
Ajax, jaha, leka, inte det, vill, nej, lite hemskt......känner igen det!
Agneta kramar

Skaparglädje sa...

Visst är det en härlig känsla att hänga ut tvätten på tork. Du gör så många fina vårkort, snart har du nog lockat fram våren på riktigt.
Idag har jag varit hundvakt åt min systers valp, en riktig busvalp, hon kissade på min trasmatta (mitt fel för jag hade glömt stänga dörren in till det rummet) men nu är mattan tvättad och torkat den har jag gjort ute i solen.
Kram!

Sirpa sa...

Hej Eva! Mmmm så goa muffinsen ser ut! Fina kort!
Kärleksknutarr har jag aldrig lärt mig att göra!
Har en skön kväll!
Kram Sirpa♥

Unknown sa...

Dina muffins ser riktigt goda ut!
Jag fullkomligt älskar ditt pyssel. Dina kort är helt underbara! Tack för att du finns.

Kramar
Lene

Susanne sa...

Mums va muffinsen ser goda ut :) Fina tags och kort du skapat...längtan till våren infinner sig nu :) Ha en fin Vecka! Kramizar Susanne

Mona sa...

Visst är det supergott med hembakta blåbärsmuffins, sen kan man ju alltid fortsätta och göra dem till cup cakes. Ja förra vecka torkade jag sex maskiner tvätt ute elle ialla fall nästan tog in den på kvällen och fick torka färdigt framför brasan och det dofta ljuvligt i hela rummet.
Som vanligt så har du hunnit göra massor av nya projet sedan jag var och kikade in hos dig finfina priser till fågelskådarna det hade jag aldrig klarat av och våriga grattiskort.
Ha det så gott
Kram Mona

Ulla sa...

De ser goda ut dina muffins. Så trevliga bokmärken och underbart papper. Trevligt kort med fjärilar. Ja du jag hände också ut tvätt igår sedan åkte jag till Hässleholm och skulle ta itu med semesterschemat och när jag kom hem hade de spridit ut dynga på åkern där bak så tvätten luktade inte så gott när jag tog in den.
Kram Ulla

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Det fina bokmärket ligger till reds på nattduksbordet i väntan på en bok!
Det får nog bli muffinsbak idag....

Har beställt det Maja-pappret så det kommer nog idag, ska bli härligt att använda det.

Tvättade igår men "parfymen" ute var inte väldoftande, det spreds ut "schvina-piss" som de säger här, det fick hängas inne....
Vårligt och fina kort!

Ha en fortsatt fin vecka och helg!
Kramar
Carin

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Blåbärsmuffins...mums:)) och burken gillade jag också:))

Bokmärkena är ju sååå fina, det vet ju jag, för jag vann ju ett:))
Tack igen:))
Ditt vårkort gillade jag massor:))

Lätt som en plätt säger du;))Jag kan varken sticka eller virka;)
Dina kärleksknutar är ju sååå
fina:))Läckert garn du fick som tröstpris, ska bli spännande och se vad du hittar på att göra för fint:))

Men sååå gulligt kort på Ajax och kossan:))

Må så gott vännen
Kramizar Marie

Maja sa...

Vackra kort och muffinsen ser goda ut! Schalen blir säkert snygg den med :) Härligt då det börjar bli vår!!
kram

Anonym sa...

Hej Eva!
Blir jättesugen när jag ser dina härliga Muffins. Funderar på om jag ska ta och baka något jag också.
Här skiner solen och det känns att våren nog är på gång nu.
Hälsningar
Margit(maxelonia)

nattugglan sa...

Så fin burk!!och muffisen ser ju smaskiga ut!Fina bokmärken.o garnet va ju häftigt, jag har inte heller stickat nåt i det förrut..men det går fort säger de som gjort det!..Va skönt det är då man får hänga ut kläderna.. jag har oxå hängt ut nu hela denhär veckan..men vi har mycker mera snö.. men torkar för det! Solen är fram idag o det är +7...ha en skön helg.

Solglittret sa...

Grattis till vinsten!
Blåbär i bakverk det är grejer det...mums så gott :)
Härlig sjal du jobbar på...så fin.
Hoppas du får en fin helg
Kram Lollo

skapa och inreda sa...

Jag har lite blåbär kvar i frysen, de får nog bli till några smarriga muffins.Du är så duktig Eva, dina kort kan jag titta länge på.
Nu blir jag lite sugen på att göra kärleksknutar :)
Ha en bra dag.
Annika

Sirpa sa...

Tittar in och vill önska dig en mysig fredag!
Kram Sirpa♥

Anonym sa...

Trodde att våren var på gång men inte. I dag är det världens snöslask ute. Vart är vi på väg? Men tids nog så kommer den väl.
Ha en skön Helg.
Margit(maxelonia)

Carina sa...

Åh vad fina kort o andra gremeljer. Hänga ut tvätt är så mysigt när de är torrt sen. I morse var det 1 dm snö här o hållit på hela natten. Blä!
Önskar dig en skön söndag! Kram

Black Iris sa...

Här händer det alltid massor av saker..
Blåbärsmuffins hade suttit fint nu till kaffet.
Kärleksknutar är det bästa som finns för som du säger, man behöver knappt titta..
Lille Ajax ser ut som om han vill leka med kossan..

Kram Maidi