Sidor

måndag 1 april 2013

Tillbaka igen...........

................från Blåkulla och från.............vänta lite . Först ska vi titta på påsktårtan som jag bakade till familjens påskträff. Visst ser den läcker ut. Tipset såg jag på COOPs hemsida.
 
 
 
Nu är den uppäten och det mesta av påskmaten också. Fjädrarna och allt annat påskpynt får väl hänga kvar i veckan. Det är ju faktiskt påsklov än.
 
 
Helgen har också inneburit födelsedagsfirande i familjen och fler kommer det i veckan.  Här är födelsedags"barnets" kort.
 
 
Tillbaka också från en snabbvisit i Stockholm. Flyttbestyr !!! Vad gör man när man sitter som passagerare i bil Stockholm t.o.r. ???
 
Jo , då har man med sig garn och virknål och den här dagen provade jag
 
AFRICAN FLOWER
 
Det var faktiskt premiär för mig. Jag gillar den  fina blomrutan som blir sexkantig. Omväxling från vanliga mormorsrutor.
Så här ser den ut !!!
 
 
 
Hur många tror du jag hann virka ????  Det är många mil och många timmar, men såklart virkade jag inte non-stop.
 
GISSA !!!!!!!
 
-
 
-
 
 
-
 
 
-
 
 
 
-
 
 
 
-
 
Så här många blev det. Nu får jag fortsätta så det kan bli en liten pläd eller en sjal....eller...........
 
 
 
Idag har det varit ett strålande väder, men bara några få plusgrader .
 Och tänka sig att vi går in i APRIL månad.
 
Jag letar ihärdigt efter vårtecken i vår trädgård.
 
Det får bli de här krokusen  !!!!
 
 
Snön ligger fortfarande flera dm djup, speciellt mot norr. Man kan undra hur länge det dröjer innan det smälter.
 
 
 
Nä...det är inomhus jag får bjuda på de säkraste vårtecknen.....tomatplantorna. Snart dags att skola om dem i större krukor.
 
 
Dags för en skön empromenad med AJAX. Kanske får jag se fler vårtecken då ?????
 
 

17 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Oj, så många afrikanska blommor du hann virka...vad ska det bli?!?!
Jag behöver också skola om mina tomatplantor, men nu ska jag jobba två dagar och när jag kommer hem på kvällarna orkar jag inte hålla på med sånt.
Hos mig är påsklovet slut och i morgon börjar skolan igen.
Kram!

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilket härligt inlägg ♥
Ja tårtan såg verkligen smarrig ut, så jag förstår att den tog slut.
-Antingen är det väldigt långt till Stockholm, eller så måste du vara en rackare till och virka snabbt ;) !
-Lycka till med jakten på vårtecken !
Kram Anneli

Iffa ...... sa...

Haha, ja det var inte dåligt vad många du hann med under den bilresan = ni har några mil med andra ord =)
Åh, vad härligt med tomatplantor, solen har lyst så härligt här hela helgen och det har varit hyfsat varmt så jag har börjat längta tills jag kan göra iordning balkongen igen.....och där ska jag odla tomater i år igen tänkte jag, men jag är lat och köper en färdig planta....och hoppas att inte det räknas som fusk =)
Tjusigt kort du gjort oxå, det är så härligt med dig för du har så många olika projekt igång och har så mycket energi = superhärligt!
kram Iffa

Ulla sa...

Ser mycket god och smarrig ut din tårta och var säkert jättegod. Trevliga blommor du virkade ja det är lång väg och du hann med många under alla dessa mil. Trevligt kort med vinflaskan och galset på..
Kram Ulla

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Välkommen hem från Blåkulla!.....eller;))
Så mumsig och läcker tårta du bjöd på. Förstår om den är slut;))

Födelsedagskortet gillad jag, jättetufft:)

Jisses vad många blomrutor du hann virka på färden, du är inte dålig du:) Hoppas vi får se vad du gör med dem:)

Härligt att dina tomatplantor kommit så långt iaf:) men våren kommer ju förr eller senare;)

Må nu så gott
Kramizar Marie

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Välkommen hem från Blåkulla!.....eller;))
Så mumsig och läcker tårta du bjöd på. Förstår om den är slut;))

Födelsedagskortet gillad jag, jättetufft:)

Jisses vad många blomrutor du hann virka på färden, du är inte dålig du:) Hoppas vi får se vad du gör med dem:)

Härligt att dina tomatplantor kommit så långt iaf:) men våren kommer ju förr eller senare;)

Må nu så gott
Kramizar Marie

onkis sa...

Vilken fin tårta,den ser jättegod ut..
Va bra att kunna sysselsätta sig så på bilresan.
Själv är jag åksjuk så jag kolla bara på vägen.
Kram!

Lotta W sa...

Mums vilken god tårta det ser ut att vara. Förstår att den hade en strykande åtgång.
Javisst är det härligt med allt som växer nu- ett hopp om att VÅREN är i antågande.

Vilken fart du hade på virknålen, men helt klart är det en hel del mil till huvudstaden tor!!!

Ha det bäst, kram Lotta

Anna sa...

Vilken härlig tårta du hade gjort den hade man gärna smakat.
Ha en fin vår och njut av alla vackra blommor som ploppar upp.
Kram

Sirpa sa...

Hej! Igen så mycket allt möjligt härligt! Gott och fint att titta på och du har alltid så färgglad här!
Nu hoppas vi att det ska blir varmare!
Önskar dig en fin vecka!
Kram Sirpa♥

Black Iris sa...

Det var väldans vad många blommor du hann med..
Jag har testat dessa blommor men jag har bara gjort en enda. Det var mest för att prova på den. Håller med om att den är så fin men jag har inte kommit på vad jag vill ha den till ännu..

Kram Maidi

lotta sa...

Tårtan vill jag bara mumsa på. var det som en prinsesstårta eller? Visst vill vi bara ha vår nu?? Kram Lotta

lotta sa...

Underbar tårta! Kram Lotta

Solglittret sa...

Du är ju helt fantastisk du!!
Kan inte sluta att imponeras av all din kreativitet och skaparglädje!!

Mummmmsss en sån vacker och smarrig tårta...ser helt livsfarlig ut och ojoj så fina virkade blommor....man dånar...
Hur hinner du, ett riktigt energiknippe verkar du vara i alla fall, ett med gott humör också tror jag..hiihi

Hoppas du får en riktigt fin dag vännen
Kram Lollo

Maria sa...

Ja leta efter vårtecken kan va ett bestyr...inte e dom lätta att hitta. jag såg ett mönster på en tröja i sådana rutor den var jätte fin...tänkte jag skulle testa att göra några.
Ha en skön vårdag/kramen

myrica sa...

vilken härlig tårta, synd att du inte kan skicka en bit.
Så fina virkade blommor, jag har oxå virkat sådana men dom ligger nog här någon stans, får se vad det blir.
Ha en bra dag
kram

Karin sa...

Hallå! Vilken fin påsktårta du hade gjort. Din virkade afrikanska blommor ser verkligen härliga ut i alla glada färger och oj oj vad du hann med många. Ha det bra i vårsolen Karin