Sidor

tisdag 5 februari 2013

M - o - n - s - t - e - r !!!!!!!!!!!!!


Så här många M O N S T E R  är vi nu . Fast....nej....monster  ??? Små söta grodvarelser snarare. Eller har du ett bättre förslag ? !!
 Just nu ligger sötisarna i en korg och bara ser gulliga ut, men man kan ju virka på en svans och då blir det ett bokmärke. Eller kan de bli mascot i en nyckelring. Eller varför inte ett par örhängen. Det kan bli häftigt !!!! Och givetvis kan de få sväva i ett ris .



" Men jag då !!! Är jag ett monster ???



" Nä, nä du är ju en söt liten groda ! "



Det har blivit ett helt ris fullt med tovade grodkompisar. Man kan hitta den här modellen på flera olika sidor på nätet, men inte riktigt likadana som mina, för mina har fått en söt liten tunga som sticker ut.

Jag vet att ni blev lika glada som jag av att titta på ullen vi har köpt. Vi har ett projekt i tankarna väninnan S och jag , men det dröjer nog ett tag innan ni får se det. Tills vidare tovar jag smått och dessutom har jag pyntat ett ris med ulltussar. Varför måste det vara fjädrar ???!!!



Den här ullbuketten tog jag med mig till familjens förste födelsedagsfirare för året. Ja, ni ser själva vem det var och hur mycket han fyllde. En glad dag som blev en glad dag till nästa dag  då körkortet låg i fickan. Toppen !!!
 Tänk.... jag minns körkortsdagen som det var igår. I Hässleholm ...... som bara hade ett trafikljus på den tiden !!!!! Fick köra några mil från sommarstugan för att visa att jag klarade av trafikljus.
Ha ha !!!!


Det här kuvertkortet hamnade hos samme firare. Papperet var så fint så det behövdes inte så mycket pynt. Det syns inte så bra, men mönstret på fliken glittrar .

Visst ja , några ville se fler Underbara-Clara-idéer. Här kommer en tavla med mormors bijouterier.
Jag spände fast tunn grön spets bakom ramen. Sen var det bara att knipsa fast smyckena. En tjusig tavla istället för bortglömda smycken i en byrålåda. Vad säger ni om de blå örhängena  i plast ?????



Imorse var det isbana på vägen . Både Ajax och jag valde dikeskanten. I em hade det töat bort.
Vädret är lite av den omväxlande varianten , men det är ju bara februari än.

18 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Om örhängena i blå plast säger jag att dom förde mig tillbaka i tiden en bra bit och det var underbart och chict och nylonstrumpor och vidd i kjolarna och jag blev nostalgisk....jag ser alla vackra mammor som fanns på den tiden, hur kvinnliga dom var och här sitter jag som en hösäck! Väldigt fint!

Vilka helt underbara grodor! Både den virkade sorten och den tovade. Väldigt söta och glada.

Det var ett riktigt gladinlägg hos dig idag! Jag blev munter!!!

Agneta kram

Skaparglädje sa...

Så mycket fint du gjort av allt ditt garn. Ullbuketten var läcker. Härliga färger du jobbar med.
Kram!

Maja sa...

Häftiga monster! :) Vad bra ide att göra en tavla av alla gamla smycken så blir de en prydnad för alla :)
Fina kort!
Kram Maja

Ulla sa...

Vilken kreativ person du är monstern är ju hur häftiga som helst och de andra alsterna ligger inte långt bak heller superhäftigt allt du visar idag. Jaså du är från Hässleholm har arbetat där mellan 82-94 sedan kom jag tillbaka 07 och är kvar där.
Kram Ulla

Anonym sa...

Tycker dina små grodor i riset var bara helt underbart söta!!
Du visar så mycket fint så man blir glad och jag undrar....hur hinner du allt? :) Imponerande!
Ha det gott vännen
Ann-Louisekram

tildashandarbetskorg sa...

Hej
VAd häftigt att ha "Monstren" i påskriset i stället för fjädrar. Man blir ju sjukt glad av dem.
Ull är ett underbart material att arbeta med eller hur.
Kram Yvonne

Sirpa sa...

Hej! Va gulliga de små figurerna är! Så mycket fint du gör! Körkortet...ja, det va ett tag sedan! har det bra!
Kram Sirpa

Anna sa...

Så gulliga monster. På håll trodde jag det var cupcakes, men ack vad fel jag hade.
Usch med halka hoppas ni snart får vår och slipper isbanor.
Kram

Anneli Mellstrand sa...

Man blir alltid glad när man tittar in hos dig ...........
Nu känner jag igen dig kreativiteten flödar igen .....

Tavlan med smyckena är ju en toppen grej ..........

Måste bara kommentera inbjudan igen så häftigt gjort .....det är verkligen du, hur kommer man på sådant ???????

Vi hörs av nån dag
Kram
//anneli

onkis sa...

Det va dom sötaste små monster jag sett,dom skrämmer nog ingen :)
Fräsig tavla med örhängena,gillade den ide´n.
Kram & ha en bra dag!

myrica sa...

Så söta dina monster är, dom tovade var riktigt gulligt i riset.
Och tavlan härlig, jag gillar dom blå.
Ha det gott
kram

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Så fina saker du gjort! Monstren är bara så gulliga! Tavlan med alla smyckena, så påhittigt!
Korten var också härliga, speciellt kuvertkortet!

Här kom snö inatt så nu ser det ut som ett julkort, så länge det varar....
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram
Carin

Anonym sa...

Va får du alla häftiga ideer ifrån? Ja dem är verkligen urfina. Men hur hinner du med allt?
Dem är ju för söta där de hänger i riset.
Har tänkt jag skulle försöka att virka de där söta monstren men det har inte blivit av.
Just nu håller jag på att göra kläder till nallarna jag stickat till mina barnbarn.
Kram från mig och ha en bra dag.
Margit(maxelonia)

Pixi sa...

Lite annorlunda påskpynt!trevligt!!hehe..NU har jag äntligen fått fatt på tjejen som har stansarna jag lånade.. den heter Garden state fråna Martha Steart, må gtt, kram =)

Birgitta sa...

Vilka häftiga små grodor. Har inte sett dem tidigare.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Iffa ...... sa...

Hej!
Härligt att få komma in på denna uppiggande sida och se dina härliga monster =)
Hemma och har feber....inget kul =(
Snyggt ditt kuvertkort var!!!!!
Kram!

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Såååå söta dina virkade "monster" blev, och de tovade grodorna, gud så söööta de var:)) de blev så fina i riset och likaså "ulltussarna":) Du är så himla påhittig:) Man blir så glad när man kikar in till dig, Tack!:))

Nu ett stort Grattis till Isak på hans 18-års dag. Även ett Grattis till hans körkort, nu får han bara vara rädd om sig:))

Ditt kort och kuvertkortet blev så himla läckra:))

Sedan har vi den häftiga tavlan, vad får du allt ifrån? Det bara poppar upp ideér från ditt huvud;))

Nu har vi redigt med vinter igen, det har snöat i två dar nu. Så nu känns våren långt borta!!

Ha en fin dag
Kramizar Marie

Mia Pettersson sa...

Tack för kommentaren på min blogg! Nu har jag tittat in hos dig också och du gör en massa fina saker!!! Ha det bra! Hälsningar Mia
www.mostermiasfyndigheter.se