Sidor

tisdag 13 september 2011

Stormen Katja är här !!

Du milde tid vad det blåser. Och har blåst, för det var nog värre igår. Och så regnet på det !!! Innesittarväder med andra ord. Har fixat med en hel del LO idag eftersom jag ligger back på dem. Scraptiden har bl.a. gått åt till att göra ljuspåsar med tändsticksask i.  Det var ju hantverksutställning på Sporsjödagen i söndags. Och då var jag med tillsammans med svärdotter min. Det var hembygdsföreningen här som ordnade en dag då man kunde få se gamla gårdssysslor som potatisupptagning, tillverkning av småländsk gärdsgård m.m. Vi var flera hantverkare som demonstrerade och sålde alster.
Här får ni se ett knippe  av de ljuspåsar jag hade.Det är tydligt att det är en bra-att-ha-hemma-present för jag fick bara en kvar. Gissa vilken !!!!




Så här såg scrapdelen av vårt bord ut :


Och här är en del av våra betong saker :

Populärast bland dessa var gravdekorationen , som gick åt alla.


Som sagt , nu måste jag jobba ifatt mina veckoblad. Och så hoppas jag att blåsten klingar av , för hur många äpplen ligger inte på gräsmattan och vill bli omhändertagna.

Glöm inte min utlottning här bredvid !!!

18 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Oj så mycket fint ni hade på erat bord.
Kul att ni säljer bra

Anneli Mellstrand sa...

Hej svejs

Ja det är drag på Drag, attans vad det har blåst o blåser.......
Vad härligt ert bord såg ut med alla fina saker .........ni gör ju jättemycket fint i betong också .....blommor ja det finns en hel del blommor .....du är välkommen ner till Drag .........
Pysselkramar
//anneli

4U2 sa...

Omöjligt gissa för alla var himla fina!

Skaparglädje sa...

Nu är det ordentligt HÖST-rusk, hos mig blåser det mest och regnar på nätterna. Alltid något.
Så mycket fint ni hade på ert bord, och vilken ljuspåse som du fick över är inte lätt att gissa.
Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Jag förstår att dina saker går åt som smör i solsken för dom är väldigt fina och som du säger det är bra att ha lite hemma som man kan ha med när man går på kalas!
Agneta kram

Joanna sa...

Här blåser det rätt duktigt också, skulle inte förvåna mig om allt på balkongen har lyft *skratt*.

Bettan sa...

Oj vad fina saker!!!!
Ja här blåser det oxå..nästan så man blåser iväg själv. Ska visst vara värst nu i natt..kankse ett strömavbrott gör att vi alla på jobbet försover oss och får sovmorgon...hihi.Hoppas att du har det bra i stormen. Kram sytanten

. sa...

"Flyger förbi här i blåsten" och hälsar att Era grejer ser sååå fina ut! Ni är så himla duktiga!!

Jag tror att det sista kortet (grön/gult) blev sist kvar!

Kram, Jenny
(Ps...Nyss tog det i så här i huset så det blev ett sånt där riktigt SUG ....känns emellanåt som att det kommer slitas itu...läskigt!!)

Vinkvink...blåser vidare...

skapa och inreda sa...

Vad roligt att se bilderna på alla fina saker på ert bord. Förstår att ni fick sälja bra av era alster.
Kram Annika

SusanLotus sa...

Vilket fint bord Ni hade! Jag förstår att du sålde bra :)
Ha en riktigt fin dag! Kraml

Myricas Farmor sa...

Ja du det har varit riktigt blåsigt, mina krukor har rullat runt på tomten, fy men som tur är så har vi haft elen kvar.
Vilka fina saker ni har gjort, det ser så härligt ut med en massa scrapp grejor på en gång.
HA det gott
kram

maska sa...

Her var det mye fint.
Flotte lysposer.
Ha en fin dag.

Pillan sa...

Oj så mycket fina saker ni hade till försäljning och dina ljuspåsar var toppenfina!!
Kram, Pillan

Maria sa...

Vilken härlig, ny design du har på din blogg! Och så mycket ni hade att visa/sälja på Sporsjödagen! Du är flitig, du. Ja, visst blåser det nu. Cykeln fick stå hemma - det blir för jobigt att cykla till/från stan i den blåsten. Lycka till med dina LO. Jram!

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Jisses, vad mycket fint du och Camilla har gjort. Det måste ha tagit lite tid:) Så svårt att gissa vilken ljuspåse som blev kvar, alla är lika fina:)

Här håller det på att blåsa, inatt trodde jag huset skulle lyfta, lite kusligt faktiskt.
Gravdekorationerna är mycket vackra, förstår att de gick åt:)

Lycka till med dina Lo. Ikväll blir det lite jobb med grattiskort.

Ha det så gott, och var rädda om er.
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Frideborg sa...

Tack Eva!

onkis sa...

Va mycket fint ni hade på erat bord.
Jag har varit i Göteborg ett par dagar,och gisses va det blåste där.
Må gott!

Hedvig sa...

Wow, vilka bord! Förstår att sakerna gick åt som smör i solsken! :)