Sidor

söndag 4 september 2011

Knallblå himmel och en sommarbukett...........

........och vi är inne i september. Det har varit en sagolik dag. Tänkte, när vi gick morgonpromenaden Ajax och jag, går det att få ihop en sensommarbukett ??? Jojomensan, när vi kom hem igen såg det ut så här i min hand. När jag tittade på den blev jag riktigt glad. Jag sätter den här bredvid och det får du också göra om du vill. Så suger vi lite längre på den sommarkaramellen !!!!!


Jag vill ju inte tänka på att sommaren nästan är över, men ändå har jag börjat tänka på jul.  Och då kommer ekorren inom mig fram , för idag plockade jag ner hasselnötterna på vår egen hasselbuske i trädgården. I grevens tid kan man säga, för nötterna lossnade från sitt hölje när jag tog i dem. Jag kan inte minnas att vår hasselbuske burit så mycket förut. Men nu ska det sparas och på julafton ska vi knäcka egna nötter. De´ ni !!! Ni vet väl att man måste fråga markägaren om lov att plocka nötter. Det ingår inte i allemansrätten.


I em var jag på fotbollsmatch där barnbarnet Olle spelade. Det var riktigt svettigt, både vädermässigt och spänningsmässigt. Jisses vilka duktiga killar. Och stjärnan......ja, det är utan tvekan Olle, tycker jag. Det upptäckte de andra också och hojtade i ett..." Håll koll på nian !!!" Den här bollen räddade målvakten och det ska erkännas att det laget också kämpade till max.


Det blir två kort jag visar idag. Såklart ett fotbollskort och så ett jaktkort. Så här ser de ut.


Jaktkortet sitter dessutom i min nya header. Imorgon börjar älgjakten i Norrland. Och vem tror ni är där ???????

16 kommentarer:

Bettan sa...

Jättevacker bukett! Jättehäftigt med egna hasselnötter... Kram sytanten

Carina sa...

Härlig bukett. Egna nötter är det nog inte många som har här uppe. Söta kort:)
Kramisar

Margareta sa...

Åh vilken vacker bukett du plockade på morgonpromenaden! Jättefint väder här med - vi satt ute ikväll i Gävle Strand och fikade utan ytterkläder omkring kl7!!
Saknar hasselnötsbusken från mitt föräldrahem - men jag är ju allergisk mot hasselnötter (och hasselpollen), så jag försöker överleva den saknaden ;-)
Fina kort har du hunnit med också!! Kram!

Lena sa...

Lite kul, Elisia hade också nr 9 idag!! :-)

Superfina kort!! och buketten..ja den är ju underbar och jag har ju sett den "live"..

Otroligt att jag är vaken..du vet ju hur trött jag var..eller är..men jag lite pyssel måste man ju få till..maken sover på köksgolvet sen en bra stund tillbaka..han är tydligen också väääldigt trött!..

sov gott önkskar jag dig!!

Kram dotera

onkis sa...

Vilken härlig sommarbukett!!
Vilka fina kort du har gjort,
dom gillade jag!
Ha en bra dag.

Skaparglädje sa...

Vilken härlig sommarbukett. Jag ser också en hel del "vilda" blommor när jag promenerar men har inte plockat några.
Jaså du...gubben överger dig ett par dagar nu för älgjakt. Får väl önska honom lycka till med jakten.
Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fantastisk bukett, man kan knappt tro att den är plockad i september, den ser så somrig och fin ut.
Hasselnötter har vi många på buskarna här också i år. Jag borde plocka men det har inte blivit av....mysigt med egna nötter.
Korten är jättefina och klart, det ser man ju, att Olle är stjärnan i laget!
Agneta kram

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Vilken vacker sommarbukett du plockat. Här har vi oxå haft underbart väder i helgen:))

Så mysigt i jul när ni sitter och knäcker nötter, era egna:)
Det måste vara kul att få se sina barnbarn spela match. Så klart att Olle var stjärnan:)

Båda dina kort är urläckra, som vanligt;)
Tommy är förståss i Norrlandskogarna och spanar, hoppas på tur för honom.

Ha det så gott, och var rädda om er.
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Myricas Farmor sa...

Vilken fin bukett du har fått ihop, här har det regnat så blommorna är inte så fina längre.
Så kul med en egen hasselträd, jag skaffa ett litet nu i helgen Blodhassel det ska bli spännande.
Fina kort
Ha det gott
kram

Hedvig sa...

Det är verkligen jätteskönt ute, bäst att njuta medan det är såhär! :)

Mimmi Hek sa...

Härlig bukett du plockat1
Klart barnbarnet är bäst.
Kan det vara maken som är i Norrland? Hoppas han kommer hem med en älgstek.
Kram

Camilla sa...

tack farmor för att du kom och kollade.jag var ju grym eller hur? OLLE

Birgitta sa...

Vilken vacker blombukett. Hasselnötter i massor. Här växer inte hassel. Vilken tur du har som kunnat gå på promenad idag. Här har regnet mer eller mindre öst ner hela dagen, 55 mm.
Kramisar Birgitta

SusanLotus sa...

Helt otroligt! Hur bar du dig åt för att plocka en så fin bukett NU?! Här skulle jag nog inte lyckas med det. Den är iallafall underbar! :)

Nötter är så gott och nu vet jag lite mer om allemansrätten.
Gubben din är nog och jagar tror jag ;)
Ha en bra dag! KRAM

cappp sa...

Tack för igår o för din hjälpsamhet. Vet inte varför men när datorn vilat sej i 3 dagar så vill han att jag ska kunna använda honom(?) igen. Det är jättekul att läsa din blogg. Var får du all energi ifrån? Har jag missat någon mack?
Vi ses. Kram!
Ann-Kristin

Unknown sa...

Va underbart kort det översta va,
jätte fina kort du har gjort med.
Kram Elin