Sidor

fredag 3 juni 2011

Dags att leta upp baddräkten !!

Jo minsann ...nu e de dags att ta första doppet !!!  Igår hade vi 20 grader i vattnet i vår vik vid sommarstugan. Det var så skönt att sitta och plaska med fötterna i vattnet och känna att sommaren är här. Första morrondoppet ska bli snart . Jag lovar !!!


Det är skillnad på morronpromenad hemma och i stugan. Hemma går vi förbi kohagar , stengärdesgårdar och ibland på en grusväg ner mot skogen. I sommarstugan går promenaden utmed vattnet och vi ser sjöfåglar och änder med små ulliga ungar. Det är vackert vart och ett på sitt sätt. Tänk vilken förmån vi har som får vandra fritt i naturen tack vare allemansrätten.




Jag har sparat en del kort för er. Pingsten närmar sig och då brukar det vara konfirmation på många platser. Så här kommer några kort till konfirmander.


Virkning är ett superbra handarbete ute i solstolen . Jag har testat en annan beskrivning på duschboll, som jag såg på 365 slöjd, nr 377. Den blev stor och lite mer "kringelikrokig" än den andra modellen jag virkat. Jag minskade till halvstolpar på sista varvet , annars hade den blivit jättestor. Den ser och känns väldigt inbjudande ut att ha till duschen.


En liten mellandag blev det när maken fick ta på sig sina neongröna arbetskläder igen. Men mycket snart är det en röd dag igen som ger lite extra ledighet.
Vad ska jag göra denna klämdag. Jo jag ska ta bilen och köra till................... ja just det.....ni får veta sen.

11 kommentarer:

Marie Havén sa...

Gomorron Eva!
Sitter med dörren uppen och hör fågelkvitter:)) Här är så underbart väder idag.
Jag väntar nog med att doppa mig lite, men bikinin har jag haft ett tag nu;)
Så underbara bilder du visar idag, det är verkligen härligt att kunna gå lite som man vill:)

Konfirmationskorten är jätte vackra:)
På Söndag ska vi gå på konfirmation, det ska bli trevligt.

Duchbollen ser härlig ut.

Ha nu en underbar dag:))
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Maria sa...

Ja, visst är det härligt med naturen! Och ni har ju så vackra omgivningar både hemma och vid stugan. Härliga konfirmationskort! Tack för tipset om att kolla detta med bilderna hos sytanten. Hoppas att jag får ordning på det hela - man vill ju gärna visa lite bilder i sin blogg. Ha det gott i sommarvärmen. Kram!

Marita Johansson sa...

Härligt att kunna bada.
Fina kort du har gjort

4U2 sa...

Jag skulle så gärna ha nära vattnet, så nära så man bara tar, som du skriver: ett morgondopp. Låter så skönt ...
Ha en härlig dag!

Bettan sa...

ja det ser mysigt ut med fötterna i vattnet... hoppas verkligen att det blir badtemp snart.
Och vilken härlig ledighet man lyckades klämma in...en xtradag idag pga att mitt "arbete" stannade hemma och jag fick ledigt. sen blev det ju fler dagar därtill, inget arbete förrän tisdag!!!! Nu hoppas jag att blåsten mojnar och solen vill visa sej för oss i flera dagar. Ha det sååå skönt!! Kram sytanten

onkis sa...

Vilka härliga kort!!
Jag som är en riktig badkruka väntar nog ett ta med att bada,burr!!

Mormor S sa...

Hej Eva
Vilka härliga konfirmationskort du gjort. Duschbollen var jättefin den också.

Du gör alltid så mycket fina saker.

Jag har haft strul med min dator såå länge och till slut kom jag ingenstans. Det stod bara överallt att websidan kan inte visas. YTill slut fick maken ordna det och installera om allting så nu hoppas jag att det går ett tag i allafall.

Krmar från Siv

Skaparglädje sa...

Oj, vad du är modig. Ska jag bada får det minsann vara ordentligt varmt i vattnet.
Kram!

Lindha sa...

Vilken underbar dag du verkar ha haft! Och värmen är ju bara så härlig! Här har poolen kommit fram idag och barnen har provbadat i 15-gradigt vatten. För min del får det gärna bli några grader till innan jag vågar mig i....

Ha en riktigt bra helg!

Kram

Anki sa...

Härliga bilder och lika härliga kort! Ja idag har det varit som en högsommardag. Så skönt att vara ledig. Jag satt ute och virkade en liten stund, men tyckte det blev för varmt så jag gick in och donade istället.
Kram

Ulrika sa...

Hej !!
Det inte lätt att hitta roligt matrial till konfakort. Det fick bli ett med samma bakrund som ditt med skjortan och massor blommor och fjärilar. Vi hade konfirmation i torsdags och Lotta var nöjd med mitt försök till kort.
Jag tycker du har underbara ideer på korten dina. kram Ulrika