Sidor

tisdag 19 april 2011

Två ska man vara ....!!!!

Tvillingen är klar. Jag tror att jag skulle kunna virka hur många sådana som helst, för så roliga är dom att göra. Och fort går det och det gillar jag !!!


Här är två som ligger och päser i solskenet !!!! Jag kan inte minnas att vi haft två igelkottar på vår tomt förut, men i år !! Här är bildbevis. Vad månde bliva av detta parförhållande ?????? Vi får vänta och se.

När ni ändå tittar på den här bilden kan jag tala om att det är i sådana "spirorör"  jag sätter mina tomatplantor. D.v.s. de som står utomhus. I år är det en katastrof med mina tomatplantor. Jag vet inte varför de inte växer. Idag gjorde jag något drastiskt.....jag tippade ut hela skiten och har sått nya !!! Ja.....vad ska man göra annars ? Fast jag har planterat om några små  innan, så nu får vi se hur det går ??? Detta har inte hänt tidigare. Jag är ett frågetecken ???

Det är ju påskvecka, så nu har jag samlat ihop några påskkort, både förra årets som blivit kvar och nygjorda. En del är redan ivägskickade. Det första är nygjort och jag har använt papper och dekorationer från en scraptidning jag köpte i London.




Det sista är inspirerat av ett kort jag såg på mässan i Helsingborg. Jag har satt fast hönsnät över bilden med häftklammer. Ganska häftigt faktiskt !!


Det är en härlig solig, men blåsig dag. Tvätten fladdrar i vinden. Påskpyntet är framplockat, så ni ska få se något av det i veckan. Ha en skön kväll !!!!

13 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Trevligt med igelkottar på tomten, det kanske blir en STOR familj så småningom.
Konstigt med dina tomater att de inte vill växa.
Kram!

Unknown sa...

Fina påsk kott,
va mysigt med lite husdjur
som är ute,
Kram Elin

Annelis hantverk sa...

Så härligt med igelkottarna som funnit varann och säkert finns det småttingar till hösten! Gulliga kycklingar!
Kram!

Anneli Mellstrand sa...

Åh vilka härliga hönor det blir nog att prova på och virka ett par .........

Vad tråkigt med tomaterna, men du hinner nog driva upp nya......

Ha det bra
//anneli

SusanLotus sa...

Jättefina påskkort!
Hoppas att det ordnar sig med dina tomater. :)

Sickan sa...

Vilka fina kort och så tupparna - dom bara älskar jag!
Glad påsk på dig!
Kram

Mia sa...

Hej! Vilka söta tuppar du har virkat!! Jag önskar att jag kunde virka.. Fast jag skulle ju kunna lära mig förstås =). Jag älskar små igelkottar de är för söta. Hoppas ni snart ser en liten hel familj gå på rad ute i trädgårn! Ha en trevlig påsk! Kram Mia

Anonym sa...

Sååå fina tuppar!! Du skulle inte kunna tänka dig att dela med dig av mönstret? Skulle också vilja göra så söta tuppar.

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Så jätte fiiina påsktuppar du virkat. Vad tråkigt med dina tomater, när sånt händer blir man verkligen ledsen:(
Men dina påskkort är jättefina. Jag har gjort ett sådant vi såg på mässan, det med nätet. Det blev jättefint:)
Idag åker Ted och jag en sväng till vår sommarstuga:)

Hoppas ni får en liten kottefamilj, de är så söta:)

Ha nu en riktigt skön dag.
kramizar
marie.haven@hotmail.com

UlrikaT sa...

Superfina kort och så härliga tuppar du har gjort! Så mysigt med igelkottar, där jag bor finns det inte sådana djur så jag är bra avundsjuk. :)

Lilla Pyssel Inger sa...

Här fanns det massor med skaparglädje:) Ursöta virkade påsk tuppar och en massa underbara kort du är jätteduktig på att få det till:)
Å vad trevligt med igelkottar på tomten:)
Önskar dig och dina en jättetrevlig och mysig Påsk:)
Ha det bäst och kramar från Lilla Inger:)

Myricas Farmor sa...

ÅÅÅÅÅ så söta höns du virkat jätte fina.
Det är kul med lite påskpyssel.
Jag har bara haft en igelkott på min tomt en gång, mina små katter jag hade då var så klart framme och nosa, men det blev stickit i nosen på dom.
Jätte fina påsk kort.
Jag hoppas du får en trevlig Påsk
kram

Anna sa...

åh vilka söta hönor :)

ja två igelkottar hade jag för några år sedan och fick med på film när de parade sig (tror jag de gjorde iaf, hehe), inget man trodde man skulle få se :)