Sidor

fredag 15 april 2011

Nu längtar jag ..........

Jaaaa....nu längtar jag hit....till sommarstugan. Kanske beror det på att vädret var sommarlikt idag. Vi räfsade lite, tvättade trädgårdsmöbler och bara stod på stranden och tittade utåt .....mot Öland. När jag tog bilden såg jag tydligt de sju vindkraftverken ute i havet , men de försvann här . Det är något magiskt med vatten...man kan sitta och stirra ut över det hur länge som helst. 


I min låda ligger några kort som inte blivit använda . Här är ett sådant , men nu är det pimpat och fullt godkänt enligt nuvarande ambitionsnivå.


 Detta är nygjort med ny motivstämpel och ny textstämpel. Behöver fylla på med grattiskort för det har gått åt en del till alla våra födelsedagar i familjen.


På tal om blommor och sådant så vill jag tipsa er om min svärdotters blogg VÄXTHUSET. De är i full gång med att bygga ett riktigt läckert växthus, inget färdigmonterat minsann. Kolla får du se !!!

Dagen har varit underbar, strålande sol och 17 grader. Och tänka sig.....ingen blåst. Helgen innehåller en del  spännande saker som kommer på bloggen ......snart !!!

12 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Jättefina kort! Ja visst längtar vi efter sommarliv. Här har vi nu underbara varma solskensdagar som tar den sista snön.
Ha en skön helg!

Lotta W sa...

Visst har väl havet en avstressande och lugnande inverkan på oss!!
Verkligen varit underbart väder idag.

Önskar dig en skön helg.
Kram fr Lotta W

livetsbergodalbana.blogg.se

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Ja, vatten är underbart. Jag ser det varje dag ifrån vårt köksfönster:)Nu äntligen har isen släppt sitt tag:)
Så underbara kort du gjort, skottkärran är ju så fin:) Idag har vi haft det blåsigt och ruggigt, hoppas det blir bättre i helgen.
Ha nu en skön helg:)

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Bettan sa...

Ja ..då blir man ju lite nyfiken igen då...på vad som ska ske i helgen...själv ska vi försöka fixa uteplatsen...jag längtar dit....Kram sytanten

Lilla Pyssel Inger sa...

Förstår att du längtar till din sommarstuga nu, det ser helt underbart ut där:)
Dina kort som du bjuder på är riktigt fina i härliga färger och detaljer på:)
Du har helt rätt jag har flätat korgen själv i Cardstock det är faktiskt riktigt roligt:)
Har blivit riktigt förtjust i att göra dessa korgar i olika storlekar:) Kanon presenter att ge bort till påsk och annars också:)
Önskar dig en jättetrevlig lördag och söndag och hoppas du får mycket fint väder och sol:)
Kramar från Lilla Inger:)

Carina sa...

Vatten är lite lugnande på något vis att vila ögonen på men inte så vidare skönt att doppa fötterna i ännu brr men det kommer....;*)
Ha en fortsatt skön helg!!

Tångsnällans blogg sa...

Är uppvuxen vid havet kan man säga. Kom att tänka på alla härliga sommardagar man hade där som barn. Kvällsdoppen från bryggan i ett lugnt varmt havsvatten. Nu är man mest en stor badkruka! :) Jättefina kort du gör! Ha det så gott!

Unknown sa...

Va härlig det ser ut på fotot.
Båda korterna va jätte fina!
Kram Elin

Maria sa...

Det ser underbart härligt ut vid er stuga. Förstår att ni har längtat dit. Ja, ibland blir korten liggande i väntan på "bättre tider". När det har gått ett tag är det riktigt roligt att ta fram dem igen och kanske förändra/förbättra som du har gjort. Jättefina! Ska du besöka Stickfestivalen i morgon? idag hr jag packat garn och ser fram emot en rolig "happening" i morgon. Kram!

Skaparglädje sa...

Nu vill man bara vara ute och njuta av våren.
Kram!

Mimmi Hek sa...

Nu har jag äntligen fått läsa i kapp på din blogg. Oj, vad jag har saknat dej kände jag. Men , men it-världen är svår ibland. Tuppen du virkade är så söt! Finns mönstret på Drops Design möjligen? Jag gillar din byxgarnering. Har själv funderat på något för mina jeans men inte hunnit så långt än. Som vanligt massor av fina kort du visar.
Jag har också virkat påskägg men dom blev en modell större. Jag fick inte till dom som du hade mönster på. gjorde säkert nåt fel. Så jag gjorde ett eget mönster.
Ha en bra söndag!
Kram

SusanLotus sa...

Ja, det är en bra idé att spara kort som man inte blir så nöjd med och trixa till dem lite i efterhand! :)
Och ibland tycker man om kortet långt senare än man gjorde just då det tillverkades... Man ser det med nya ögon. Ha det gott! Kram