Sidor

onsdag 13 april 2011

Nu har jag många !!!!!

Nu börjar det bli fullt i äggkorgen ! På sistone har jag lyxat till äggen med lite ränder. Nu ska en del få tråd så de kan hänga i ett påskris. Har du inte provat att virka den här modellen så gör det. Du kan virka flera på en kväll framför teven. Leta upp beskrivningen i mitt tidigare inlägg.


Idag får det bli ett påskkort också.  Härlig stämpel från Stämpelkällan , text som passar till från Skogstokiga och papper och dekorationer från scraptidningarna jag köpte i London.


Nu ska ni få se vad jag har gjort med mina nyinköpta jeans !!!!


Idén hittade jag i boken "Galen i garn ". Min man skulle fotografera mig med jeansen på , men det blev mest gapskratt . Jag tror att han tog 15 kort.... sen gav vi upp. Man har ju ingen modellrumpa precis...det är bara att konstatera.  Så här skulle det ha sett ut !! Snyggt va ??!!


Inget vidare väder idag, riktigt gråkallt faktiskt . Ingen riktig fart på sådden heller tycker jag. Och halva rabatten väntar på att bli rensad ! Kom igen våren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

14 kommentarer:

onkis sa...

Va mycket fint du gör,äggen va ju jättesöta och kortet så fint.
Ha en härlig dag!

Sickan sa...

Det var som vanligt mycket fint och roliga ideér här. Det blev läckert med blommor på rumpan.
Kan se framför mig hur det trixas med fotograferingen!
Ha det bra!
Kram

Skaparglädje sa...

Du har verkligen valt rätt namn på din blogg "Evas pysselsida", för du pysslar och pysslar och får hur mycket pyssel gjort som helst.
Kram!

Carina sa...

Äggen är jättefina. Stämpeln hur härlig som helst.
Jag är lite tidig av mig och har sålt ett morsdagskort redan. Här lyser solen idag, hoppas ni har den också. Kramar

Gunilla sa...

Vilka små läckerbitar till ägg, ja det är hög tid att börja tänka på ngt till påsk är ju inte så långt kvar !! Det blev ju jätte fint med blommorna på bakfickorna /Kram

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Så många läckra påskägg du fått ihop. Påskkortet är jätte läckert.
Vad läckert med blommorna på bakfickorna, me like:)
Idag har vi bättre väder än igår:)
Trädgården väntar, dags att gå ut en sväng.
Ha en riktigt bra dag:)

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Carina sa...

ojsan vad du gjort många ägg hihi
coolt med jeansen också. Solen är här idag. Kram

Hedvig sa...

Men oj vad snyggt det blev på jeansen! Måste jag nog härma... :)

Gillar påskkortet skarpt också, en modern häxa!

Och tack! Jag fyller år den 26 april, så det är lite tid kvar...

Kram

Myricas Farmor sa...

Och vi här på västkusten har jätte finat väder, så det har blivit lite pyssel ute.
Kortet var häftigt, jag gillar häxor. Är nog själv en.
Ha det gott
kram

Maria sa...

Eva din goding! Vad du hittar på mycket!! We love it!
Soliga hälsningar från Sandra och Maria-Pysselgalen/Droppen

Black Iris sa...

Hej på dig!!
Alla de saker du sagt om dig själv har jag redan förstått hur det ligger till. Du verkar vara en riktig energispruta. Jag kanske också är det men inte hela året som du verkar vara.
Nu är våren här med sin kraft och då känns det som om jag också fär extra kraft. Oj så mycket man orkar och hinner med helt plötsligt.

Jag tackar och bugar för awarden du gett mig och så småningom kommer den på min blogg. Jag måste fundera lite först om hur jag ska lägga upp det .

Kramar
Maidi

Pixi sa...

Jag gjorde oxå en massa ägg förra året ,i år gör jag Kinderkycklingar,hehe..Vad skoj med virkat på fickorna,såå retro!hehe..Önskar dej en UNDERBAR helg!kram kram =)

Unknown sa...

Så många ägg,
jätte fint påskkort.
Kram Elin

Anna sa...

fina påskägg och nyttigare än riktigt godis hehe :)