Sidor

fredag 1 april 2011

Akta er för luringar idag !!!

Idag är det första APRIL !!!   Det är en lurig dag och det gäller att vara vaksam hela dagen så man inte åker dit . Nu har jag vänt blad på min månadstavla . Blåsippor och videung........mmmmmm nu é  dé dags.


För ett par veckor sedan vann jag den här stämpeln hos Stämpelkällan. Den är jättesöt och kan målas hur fantasifullt som helst. Jag fastnade för lila !! Lila är vackert, gärna ihop med gult.


Ni vet ju att jag suttit i bil och buss många timmar på sistone. Virkning blir då en perfekt sysselsättning. Jag blir inte bilsjuk så det funkar alldeles utmärkt. Återigen en disktrasa . Här hemma använder jag de virkade med glädje och maken  har sin fina fotograferade tulpandiskduk. Fast den ser inte använd ut ??? Är han månne omvänd ?? !!!! Måste smyga på honom !


Nu när det blivit april och våren har anlänt kan man väl få ta ett glädjeskutt.... och kanske flera om det nu är så att det ger motion också. Hurra för våren !!!!!!


Jag tror att jag tar ett rejält skutt ......undrar hur långt man kan komma på ett skutt ????? Heeeej.....hopp !!!!!!! Jisses jag flyger ju !!!!!!

16 kommentarer:

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Vilken trevlig blogg du visade upp idag. Kortet är jättefint, lila är jättesnyggt.Disktrasan var mycket snygg, dekorerad och allt.
Man kanske skulle ta ett skutt för våren. Vem vet, kanske jag lyfter:)
Ha en riktigt skön fredagkväll:)

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

AnNie sa...

Önskar dej en trevlig första april (utan att luras) och passar samtidigt på att tacka för dina fina bilder och härlig inspiration. ha det bra. annie

onkis sa...

Vilket snyggt kort,härliga färger!
Och vilken lyxig disktrasa..
Ha en trevlig helg.

skapa och inreda sa...

Så fint kort! Jag gillar lila, har lite stickat lila på gång. Visar på min blogg snart.
Du måste vänta på mig så att vi kan flyga iväg till blåkulla, jag startar den 21 april :)
Ha en trevlig kväll.
Annika

Carina sa...

Snyggt kort, ja undra vad man har åkt på för nit idag....tror inte någon. Trevlig Helg
kramar

Skaparglädje sa...

Glädjeskutt och vårskrik behövs det många för att våren och värmen ska komma igång ordentligt.
Jag har en likadan månadstavla men jag har inte hunnit byta blad än, har varit fullt upp denna dag.
Trevlig Helg!

Bettan sa...

Vilket läckert kort!!!!!Lila och gult är jättefint ihop, nästan lite påsk/vår. psst..jag har blivit lurad idag, av en brukare på mitt jobb, han sa att hans taxi fått punktering på väg till jobbet. Och jag trodde honom naturligtvis!! Fick senare veta att jag blivit GRUNDLURAD!!!!
Ha en trevlig helg!!
Kram sytanten

Lindha sa...

Härligt med vårkänslor!! Här har det planterats penséer som pryder trappan!
Aprilskämtet i Jönköpingsposten idag var att Viktoria och Daniel planerar att köpa en herrgård i Jönköping som de ska ha som sitt sommarresidens! =) Ja, varför inte...

Ha en riktigt bra helg!!

Kram Lindha

Mimmi Hek sa...

Visst känns det som om man vill flyga nu när våren är på väg.
Vilken fin disktrasa, nästan för fin att användas.
Kram

Birgitta sa...

Hej! Ser att våren kommit till dej nu. Hoppas att det blir fint väder i slutet av nästa vecka när jag kommer neråt dina trakter.
Du gör alltid så fina kort. Och servetterna som vikts var fina.
Ha en fortsatt mysig kväll.
Kram Birgitta

Unknown sa...

Jag har klarat mig från luringar idag.
Super snygg kort!!
Kram Elin

Lena sa...

ja så mycket hopp blev det inte idag..bättre lycka imorgon!!

Kram dotera

Maria sa...

Upptäckte du BArometerns "luring"? Jag gick inte på den, faktiskt. vilken fin disktrasa! Blomman i hörnet var pricken över i. Jag har visst glömt att göra några vårskutt - får fixa det idag - då kanske solen kommer fram också. Ha en fin helg. Kram!

Myricas Farmor sa...

Ja det är gott med våren i faggorna, jag har fått upp mina krokusar och snödroppar, och inte minst en massa tulpan blad.
Jag är så glad över detta.
Ha en god helg
kram

Sickan sa...

Du har nåt att hämta inne hos mig!
Ha en skön lördag.
Kram

Sanna sa...

Vilket fint kort, gillar också lila och gult, eller lila och orange är också fint ihop.

Önskar dig en riktigt trevlig helg.

Kram