Sidor

söndag 6 mars 2011

Jag gjorde det !!!

Jaaa, det gjorde jag.......hängde ut tvätten i solen och blåsten. Det är något visst med första gången man kan hänga tvätt ute. Premiär !!! Och ett vårtecken så gott som något !!! Tänk i em när jag får plocka in fräscha ,vindtorkade lakan....åh då vill man bara borra ner näsan i dom. Fler sådana dagar !!!!!!!


Full sysselsättning har jag haft med mina fröer, medan teven rullat på med skidor här och skidor där, skidor på längden och på höjden. Riktigt spännande och kul att titta på !!!! Men....under tiden som skidåkarna har jobbat på så har jag jobbat med mina fröer. Rensat och sorterat, diskat krukor och skrivit namnlappar,kollat förra årets resultat och planerat. Och efter det har de här fröerna åkt ner i jorden : 16 olika tomatsorter, 4 olika tagetes, blomman för dagen rosa/vit, chili, gula smultron. Det är de som vill ha lite tid på sig . Nu åker plasttaket på och jag får sköta om dem väl tills det är dags att flytta ut dem i växthuset.


Julkortet för vecka 9 blev klart igår. Det rullar på med julkorten minsann. Och jag ser på bloggarna att vi är flera som håller på.


Nu är jag väl värd en liten stickstund i uterummet....20 grader idag. Söndagssteken står på spisen och om någon timme kommer maken hem med en vårfriserad hund. Den sötnosen får jag visa imorgon !!!

25 kommentarer:

Sylke Feldhusen sa...

Så fin blogg du har, mye inspirasjon hos deg! Har lagt meg til som følger :)

Ha en fin søndag!

Agneta sa...

Fint att se att det våras! Vi har ännu massor av snö, men vi pratade i dag om att skotta väg till lusthuset för snart borde solen värma lite där så att det kan bli eftermiddagskaffe. Härligt att ni kan sitta i uterummet.

Angelas sa...

Visst är det härligt med vårsol, hängde ut min tvätt med men i uterummet. Har tyvärr ingen plats till tvätt i trädgården sen mannen byggde nytt garage :(
Mina fröer får vänta några dagar till men några pelargoner fick omvårdnad.

Kram
Angela

Bettan sa...

Var har du gjort av snön????? På bilden med tvätten är den borta...ni hade väl massor av snö för inte så länge sedan!!?? Vi har fortfarande en hel del!!! Ha en skön söndag!!
Kram sytanten

Birgitta sa...

Hej! Du gjorde något jag inte kan än. Vi har massor med snö, ingen ide att försöka sig ut i den. Men vad ljuvligt med soltorkad tvätt.
Här har jag också åkt vasaloppet idag samtidigt som jag fållade. Bra planerat, hade ju inga stavar att hålla koll på.
Kram Birgitta

Lindha sa...

Åh, så härligt med tvätt som hängt ute och fladdrat! Tur att den inte försvann på samma sätt som dina björkkvistar! Hehe!!

Snacka om att du varit aktiv idag! Du har verkligen fått saker och ting gjorda. Här har vi slappat i soffan (barnfria) och kollat skidor.

Hoppas mannen och Ajax kom hem välbehållna!!?

Kram Lindha

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Vilka snygga lakan. Skönt när man kan börja hänga ut tvätten:)

Julkortet är som vanligt jättefint:)

Vad du är aktiv med allting.Du måste ha energi som.... ja, jag vet inte vad jag ska säga:)
Jag blir mållös.
Hoppas Ajax blev fin.

Ha en bra kväll:)

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Åsa R sa...

Javisst är det skönt att det äntligen börjar kännas som vår nu. Underbart.

Mimmi Hek sa...

Håller med dej, det är ljuvligt när man kan hänga ut tvätten första gången. Jag tvättade handdukar och jeans idag. Förstår inte att jag inte hängde ut dom.

Sanne sa...

Ja, visst är det härligt med "utetorkad" tvätt!

Myricas Farmor sa...

Jösses så många tomatsorter här finns, jag får nog ta mig en titt på alla olika, jag satte några frön och dom har jag skolat ut nu, lite tunna ännu men med flera soldagar så bilr dom nog grövre.
Fint kort du gjort.
HA det gott
kram

Skaparglädje sa...

Härligt att torka tvätten ute.
Jag måste också så fröer nu till veckan. Men, men får se om orken och glädjen hittar tillbaka.
Kram!

Sickan sa...

Vilket fint julkort!!

Tusen tack för den lilla presenten! Den kommer att pryda min nästa LO.

Och visst är det härligt när man börjat kunna sitta "ute"

Kram på dig!

Maria sa...

Åh, så härligt att hänga tvätten ute! Då är det vår! Oj, det är visst dags att tänka på fröer, ja! Tack för att du skrev om det, nu måste jag komma igång tidigare än jag gjorde i fjol. Ha det gott. Kram!

Soulsister sa...

Oh så härligt, vi har inte fått ut vår tvättvinda än men snart!

kram

Hedvig sa...

Vilket vårigt och härligt inlägg! Tack för det! :)

Förresten har jag en liten fråga till dig... Jag och en kompis skulle behöva sovplats i Kalmartrakten den 9 juni, ni råkar inte ha någon över?

Kram

Susanne sa...

Åhh va härligt med att kunna hänga ut tvätten.... så mycket du har hunnit sått...Ser fram emot att få se söta nytrimmade Ajax...
Kramizar

Vera.m.fl sa...

Oj så duktig du är, du hinner med en hel del på hyfsat kort tid!!

Hörde att du hade problem med min blogg, vad tusan kan det vara?! Har faktiskt saknat dina kommentarer för du är en av dom som är flitigast på att skriva och det är alltid uppskattat att se ditt namn bland kommentarer ;)

Härligt med ute-torkad tvätt! Själv är jag försiktig med att hänga ute, så fort minsta pollen susar förbi i luften är det kört för oss :(

Ha det gott och njut i vårsolen!!

KRAM

Lotta W sa...

Skickar en varm Vår kram till dig Eva, för att du är den underbara person du är.
Gillar ditt enkla sätt att skriva och dela med dig av din värld i form av foton.

Kramis fr Lotta W

livetsbergodalbana.blogg.se

Tångsnällans blogg sa...

Va härligt! Kom att tänka på när jag var liten och mor hängde ut tvätt. Tvätten frös och lakanen blev hårda som torkad lutfisk. :) Ha det så gott!

Inger Marianne sa...

Ok! Jag lämnar ett litet spår,
Inger

Pixi sa...

Oj vilken energi!!Jisses det var nog vårsolen det!!Tänk vad lite ljus kan göra!!Kan du inte komma hem till mej idag måndag o sprida lite glädje när man blivit klubbad av migränen så det värker i varje nerv? hehe kram kram =)

Annelis hantverk sa...

Så ljuvligt att hänga ut tvätten i vårsolen!
Ha en fin dag!

Fijaffa sa...

Å så härligt!!! Hänga ut tvätten är verkligen ultimata vårtecknet. Och kaffe i ett varmt uterum och så frösådderna också. Härligt! Längtar! Jag tänker nog vänta ett par veckor till med fröerna, bor ju något längre söderut, men snart så... :-)

Ellis sa...

Vad härligt att kunna hänga ut på tork! =)
Jättefint kort och lycka till med dina fröer! =)
Kram Elenor