Sidor

fredag 29 oktober 2010

En t-shirt, modell lättklädd, kulörta hundbajspåsar, vattenpärlor och whiskyfudge.....var hittar man det ???


Det här är väl ingen t-shirt för mig precis.......................


.......men det här är fräcka hundbajspåsar till AJAX...........


..... kanske en kommande mössmodell, snygg och ser skön ut.......


......och äntligen hittade jag vattenpärlor, så snyggt att ha i en vas .........tänk vad de hittar på.....


....ohhhh så goda, mjuka läckra fudge som bara smälte i munnen......( nu har hon väl handlat godis så det räcker , tänker ni väl ???)...........


.....och en sådan där liten granrisbock.......den kan väl inte va´ så svår att göra , va ????


Jovisst har vi varit på marknad ...TORSÅS MARKNAD. Den är stor och jisses vad grejer där finns. Dessutom hade jag med mig hem snygga muffinsformar i svart och guld, muffinsformar i folie till Dumlekakor, perenn ljung till blomlådorna och.....håll i er.............en hel hög med scrapsaker !!! Jag har aldrig förr sett att man säljer scrapsaker på marknad, men så är det och billigt var det .


Maken hade med sig hem 5 korvar , såklart.....vildsvinskorv, älgkorv, vitlökskorv och peperonikorv x 2 !!!!!!!!!!!!!!!

Vi tog en sväng till stugan också , bara för att kolla. TITTA så vacker boken är nu !!!!

Jag får en kittlig längtan redan nu till kommande vår !!! Men vi ska inte hoppa över några roliga månader för det !!!


Ikväll karvade vi ur den stora pumpan. Det var mest maken som karvade....ni vet det där med verktyg och knivar och sån´t. Men jag ritade med tuschpenna .


Och så här blev det !!! Imorgon kväll ska vi tända den. Egentligen är det en konstig tradition som kommer från anglosachsiska länder. Men allt som lyser upp den här mörka tiden och som är lite kul, det tar jag gärna till mig. Speciellt när man bor på vischan är det häftigt med lysande monster längs mörka vägar. (Här finns inga gatlysen . )


Sen får jag rysningar när folk blandar ihop Halloween (31 okt alltid ) med Alla helgons dag. Det är nästa helg och det är EN HELT ANNAN HELG .


Mannen har parkerat i köket med stekpannor och vildsvinskotletter. Ikväll ska det provsmakas.

Hoppas det smakar gott för vi har mer i frysen.


Imorgon kommer ......NÅGON....till Kalmar och sjunger.....


KOOOM HEEEEM !!!
Då är jag där.



Hoppas ni har härligt FREDAGSMYS i tvsoffan eller var ni är !!!


6 kommentarer:

Bettan sa...

Spelar det når roll vilken färg bajspåsen har??? JA kanske... det kan vara roligare att "plocka"ed en rosa om man har det som favoritfärg...(hihi) Kul t-shirt.. en sån skulle min "stora" tonårsgrabbar ha.... och vattenpärlorna är en jättekul grej. jag har inte provat men har sett det på mässor och marknader. Ha en trevlig halloween helg men mycket GODIS!!
Kram sytanten

SusanLotus sa...

Det är nog lite roligare att plocka bajs med färgglada påsar ;)
Och fudgen ser ju så himla god ut. Mums!
Kul att du hittade lite scrapsaker också. Alltid lika kul att fynda.
Ha en jättetrevlig helg!
Men skräm inte ihjäl dig själv med alla läskiga pumpor i skogen... ;)

Mimmi Hek sa...

Vilka fina pärlor och vad skoj att ni fann så många trevliga saker på marknaden. Ha en bra helg.
Kram

Skaparglädje sa...

Det fanns mycket fint att köpa på Torsås marknad. Vattenpärlorna var snygga.
Jag brukar göra tre julbockar varje år. Det är ganska enkelt men det tar lite tid. Men de blir så fina och uppskattade.
Någon pumpa har jag inte köpt eller odlat, jag ställer ut en ljuslykta i stället som får lysa.
Kram Anne-Lie

Maria sa...

Oj vad du hittade mycket fint och bra på marknaden. Kul!
Pumpan blev jättehäftig!
Trevlig helg!
Kram, Maria

skapa och inreda sa...

Älskar fudge! Jag gillar de färgglada påsarna. Jag har påsar till katternas låda så det vore ju lite roligare om de var i någon annan färg än svart.
Pumpan kommer att bli fin med ett ljus i.
Kramiz Annika