Sidor

måndag 27 september 2010

RAPPORT från SCRAP-och STÄMPELmässan i HELSINGBORG

Ett av årets höjdpunkter när det gäller SCRAP är nu avverkad. Scrap- och stämpelmässan i Helsingborg !! Två ggr om året. Det är då man fyller på sitt förråd ( så det bara blir större och större). Jaa...man använder ju en hel del under året, men nu är det NYHETER som lockar och påfyllning av vissa saker. Det är massor av intryck och måstegörasådantkort som flödar in i "huvet" under det här besöket. TRÖTT TRÖTT TRÖTT är ordet när man "landar" hemma igen. Men NÖJD !! Vi är tre, dottern Lena och kompisen Susanne, och det känns skönt att dela upp körningen. Det är många mil för oss till Helsingborg.
Man fastnar för olika saker och den här gången ägnade jag mycket tid åt STÄMPELKÄLLAN. Vilka roliga stämplar och härliga kort ! På VUXNA människor. Det brukar jag leta efter. Det finns hur mycket barnmotiv som helst, så det här var välkommet. KOLLA HÄR !!!



Här ser ni deras motiv.



Oj glömde rotera detta kort !
Ett ljuskort.

Och ett flaskkort.

Granne med dem stod STORYHOUSE, som jag inte kände till förut. Här fanns det häftiga Halloweenalster att titta på .
Ett kort och en jättehäftig tändsticksask. Det syns inte att det sitter en spindel i plast (Butteriks) med lite glitter på, ovanpå asken.

Och här en godispåse.

Havsmotivet får man väl lagra till sommarens kort.


Tyckte att det här grattiskortet var jättefint. Tycker mig minnas ha sett sådana blomband någonstans....men var ???


På mässan fanns bl.a. Landstoken , som håller på att sälja ut allt i sin butik. Billigt !!! Där gjordes inköp för flera hundralappar ska jag säga. Nästa inlägg ska jag visa vad som hamnade i alla mina påsar .....papper, blommor, figurbrads, band och inte minst STÄMPLAR .

Det här är tradition....Mc Donalds på hörnet där vi svänger av !!!!!!! Och då är vi hungriga !!!!!
För inte hinner man äta eller fika och nästan inte "kissa" inne på mässan. Ha ha !!
3 1/2 timme timme senare är vi hemma igen . Och nu ska jag sortera upp allt och visa er i nästa inlägg.
Skitväder här idag, men vad 17 gör det. IDAG !!!!!

10 kommentarer:

Lindha sa...

Å, jag är också sugen på att gå på mässa.... Men jag har givit mig själv köpstopp tills jag verkligen har slut på material, eller i alla fall en del av det!!

Kan verkligen rekommendera att sy på korten. Det borde ju passa dig, du som är så pysslig!! Testa vetja!

Ha en kanonvecka!

Kram Lindha

Bettan sa...

Oj vad fina stämplar, dom söta "tantern"!!!! jag scrappar inte själv men tycker om att kolla, både min syster och hennes 2 döttrar håller på så jag beställer av dom när jag behöver. Mässor är ALLTID roliga att kolla in, man kan hitta massor av saker... "braatthasaker". Just idag diskuterade vi symässan i Älvsjö när vi sydde. Dit ska vi åka. Ha det så bra, vi ses på söndag.kram sytanten

Ellis sa...

Jättefina saker, följer Stämpelkällans blogg och har lite koll på Storyhouse också!
Kram

Sirpa sa...

Oooh, det där låter jätte roligt!
Nyfiken på vad allt du har handlat!
Jag tittade in där men har inte hunnit kolla ordetligt än.
Har en trevlig tisdag!
Kram Sirpa

Jenny sa...

PRECIS vad vi diskuterade när Uddevalla hade mässa här för några veckor sedan!!!

Stämpelmotiv som inte BARA är för barn!

Äntligen börjar det komma lite mer "vuxen-motiv", för visst behöver vi sådana också även om nallar och Magnolia och sånt är jättegulligt på sitt sätt.

Ska bli såååå spännande och få dyka ner i dina påsar och se vad du shoppat!!!

Skynda att lägga in!
(Tssss! Jag....nyfiken???)

Nej då....men jag gläds nog lika mycket av att "botanisera" bland andras scrapgrejer. Det är så kul att se vad olika alla faller för!

Kram på´re!
j:son

Sanna sa...

Vilka fina saker, synd att jag inte visste att det var mässa. Scrappar inte men vill gärna pröva på, det verkar så himla kul.
Kram

Myricas Farmor sa...

Vilka häftiga och fina stämplar, den mässan skulle jag vilja varit på.
JAg är inte så himla bra med att få till det med en stämpel motiv, jag får öva.
Vad änvänder du för färger när du målar stämpelmotivet.
HA det bra
kram

Maria sa...

Åh, så härligt det måste ha varit att besöka stämpelmässan! Det var särskilt roligt att du berättade om Stämpelkällan - dem kände jag inte till. Håller med dig om att det finns mest barnmotiv. Så detta ska jag kolla in! Njut av dina nya "skatter"! Lämpligt väder att hålla på med sådant.
Kram, Maria

Britt-Inger sa...

Hallå där! Tack snälla för din ord ;0)
Oj oj , vilken fröjd för ögat och titta på alla läckra stämplar...
Tack för dina idéer också...Nu är köket fullt med löv och jag ska testa och göra en bukett och ha på bron och göra lite mys, nu när allt är frusit bort här uppe i norr..
Ha en skön dag.
Kram, Britt.Inger

susanne´s smulor sa...

Oj så mycket fint!!
Blir så avundsjuk på alla som har "nära" till sina mässor...här i sundsvall så är det låååååååångt mellan mässorna.....(har aldrig varit nå´n)
Väntar med spänning på att få se vad du köpt!
kram sussa