Sidor

torsdag 19 augusti 2010

TÅRTBIT till en jägare

Så här blev tårtbiten till min man på födelsedagen. Eftersom han är jägare och det just nu är aktuellt med bockjakt så blev dekorationen därefter. Jag satte inte dit en bock utan en älg och myror. Störst och minst !!! De finns därute de också. Och jag hade ingen bock.


Så här ser den ut ovanifrån. I asken hade jag lagt en trisslott. Och kan ni tänka er det var VINST på den. Okej bara 50 kr, men det är inte ofta det händer. Nu vet jag varför det blev en vinst. Det beror på PADDAN ! Annika berättade att har man en padda i huset betyder det.........................
TUR

Vi får se om paddan är kvar nästa gång vi kommer till stugan. Då gäller det att rusa iväg till affären och köpa alla trisslotter de har. ELLER ??????




Här kommer nu resultatet av bilvirkningen på semestern. Nu har jag monterat som de ska se ut de här nåldynorna. Vilken bra gåbortpresent !!! Jag vet redan var en av dem ska hamna.
Hittade beskrivningen Tante GAL.


Mobilfodral blev det också . Bra-att-ha !!!




Och en disktrasa till. Jag testade ett garn som hade blandningen lingarn/akryl. Det verkar funka också. Gissar att det är bra att lingarn finns med. Det stod någonstans att det inte blir dålig lukt då .




Nu har jag virkat så många småsaker i sommar så nu är det dags att ta tag i något rejält. Hittade det här garnet hos PEMA och det lyste så starkt i mina ögon och ropade ...........TA MIG: JAG KAN BLI EN JÄTTEFIN HALSDUK. ELLER...............!!! Måste leta en bra beskrivning först.


Inget vidare väder idag. Ibland blir jag inte klok på väderprognosen. Den visade faktiskt sol ikväll.............förut. Ja NU med !!! Det får bli en innekväll i tvsoffan tillsammans med händiga Ernst. Och en bit av smörgåstårtan som är kvar. Och kanske ska jag lyxa till det det med en bit av prinsesstårtan också.
Jag, ja........var är maken och mattes ulliga fotvärmare ? JO , på bockjakt förstås.

10 kommentarer:

Bettan sa...

Vilken fin tårtbit. Passar en jägare, och garnet som du köpt!!!! Wow, vilken härlig/härliga färger, du måste visa när det blivit färdigt. Kram sytanten

Randiga Tråden sa...

Hej Eva, vad kul jag ska också på Antikvärldens dag den 11/9 i Solna hallen. Vi kanske ses. Brittmari

Maria sa...

Rolig och fin tårtbit! Och kul att det blev vinst på lotten!
Du är verkligen som en liten myra själv - d.v.s. flitig!
Vilket underbart garn du hittade hos Pema! Härligt med så glada färger.
Ha en skön kväll!
Kram!
Maria

Anonym sa...

Jag förstår inte hur Du hinner med allt!?
Och vilket härligt garn Du hittat....gissar att det snart ligger något färdigt här på bloggsidan endera da´n! Hihi....

Har Du varit inne och kollat på denna bloggen?:

http://countryscrap.blogspot.com/

Vet ju att den låg här i närheten av mej, och i dag, för första gången var jag hos Susanne i hennes "lilla butik på landet".
Och jisses så mycket fint, och lite annorlunda grejer...!
Jag och tre scraptokiga Damer till såg nog till att "affärerna gick ihop" denna dagen också för henne! Ooooops!

I morgon ska här pysslas lite!
Lovar att visa lite på bloggen senare, men just nu ligger här så många ofärdiga projekt, och ett par av korten har jag redan skickat iväg, och missat att fota dom...!?!?
Jaja...så kan det gå!

Kram på dej!
Jenny

Black Iris sa...

Gud så många inlägg du gör och så mycket annat du hinner med. Är du månne en sån där lyxhustru? Hihi
Själv har jag jobbat en vecka nätter nu men nu är jag ledig en vecka så då får man ta igen allt man missat.
Sicken fin tårtbit han fick och vilka supersöta nåldynor sen.
Mobilfodral har jag aldrig riktigt förstått mig på. Ringer telefonen kan det ju bli fippligt att få upp den ur fodralet.
En sak till, du kommer alltid på mig. Visst vill jag försöka mig på en sån mobil som du trodde men det finns annat man kan göra av rönnbären också.

Kram Maidi

Lena sa...

jättefin tårtbit!! Och grattis till trissvinsten då..om paddor bringar tur var det kanske därför vi hade sånt fint väder när VI var i sommarstugan!! Den dagen vi skulle till Barnens Gård vaknade vi till ösregn men när vi steg upp var det sol..tack snälla paddan!!

Nyss hemkommen från Växjötrippen..höll på att inte hinna fram till de stängde...vägen efter Nybro ser ut som skit och massor med lastbilar och annat som sinkade mig rejält..de tog mer än 1½ h att ta sig till Växjörondellen..sen chansade jag rejält på vinst och förlust om vart jag skulle..och jag hittade faktiskt fram till Landstoken..som hade fullt upp så jag hann in fast klockan var efter stängning..rafsade ihop en bunt papper , det blev mest det...

På vägen hem körde vi fel..(SÄG INTE DET TILL PAPPA!!!) då mobbar han mig, fast jag körde inte då..efter en stund säger jag..jag känner inte igen mig..och vi körde förbi kameror längs vägen..det mötte jag inga på vägen hit..då var vi på väg 23 istället för 25..så 1 h efter vi gett oss iväg från Växjö var vi i Växjö igen..suck!! Men nu är jag hemma iaf!!!

Kram!!

Evas Pyssel sa...

Till Jenny !! Vad roligt att du hittat en spännande scrapbutik ! Har kikat in på bloggen där. Häromkring lägger alla ner sina scrapbutiker verkar det som. Trist. Men vi kör några scraptokiga till mässan i Helsingborg varje vår och höst. Där blir man MÄTTAD . Kram Eva

Sanna sa...

Vad fint kortet blev, och nåldynorna är riktigt supersöta, en sån måste jag bara försöka mig på. Finns det Pemabutiker på fler ställen än utanför Hörby? Lite nyfiken.

A'laEmmeli sa...

Wow va duktig du är, en sån där nåldyna skulle man ha, jag som är på jakt efter en egen (har lånat mammas nu)... du är så pysslig!

Vill oxå passa på att tacka för dina fina ord i min blogg och för att du vill fira med min candy, önskar dig stort lycka till! Kram Emmeli ♥

Anna sa...

fina nåldynor! :)

jag hittar inte mönstret på den sidan du länkade till :( ser ingen sökfunktion på den sidan... kan du skicka mig direktlänken till inlägget? mvh Anna