Sidor

torsdag 29 juli 2010

JAG HADE FEL !

Just det, jag hade fel. Det finns visst blåbär i skogen. Se själva. Idag har det tråk-regnat hela dagen , men ikväll ljusnade det och regnet upphörde. Vi körde en runda upp i skogen och jag var tvungen att hoppa ut och kolla blåbärsriset. Jojomensan !!! Inte jättemycket, men nog ska jag ta en liten burk och ge mig ut och plocka. Det måste bara torka till litegrann.

I skogen bor AnnaCarin och hon har en förfärlig massa höns i olika kulörer och raser. Jättevackra ! Och äggen är också jättevackra, så ett fack fick följa med mig hem. Jag älskar bruna ägg. !!
Det har varit segt idag ! Tröttsamt segt !!! Mycket roligare igår när minsta barnbarnet var här. Den lilla prinsessan !! Då åker dockor och dockkläder fram och andra små saker som sparats efter hennes mamma. Och bondgården med alla djuren. Skratt och glatt tjatter !! Man tänker inte alltid på vad vuxen-"tyst" det blir i huset när barnen flyttat hemifrån. Är det nå´n som känner igen sig ?
Jag hamnade i soffan i uterummet med regnet smattrande på taket. Eller hamrande på taket. Tog fram de tre melerade bomullsgarnen jag köpte igår och se där...........
NY MODELL PÅ DISKBOLLAR
Snygga, eller ??? Busenkla att virka, mycket enklare än de förra skrynkliga.
Jag kan t.o.m. tänka mig att lägga en på handfatet i badrummet. Den som vill får gärna använda den eller ligger den bara där och är FIN.
En tårtbit till !!! De går ju att variera i all oändlighet. Skulle själv bli glad att få en sådan, med t.ex. en trisslott i . Med VINST !!! Men det skulle också gå bra med en lyxig chokladbit.

Imorgon fredag och veckan är slut. Det betyder åka och handla . Ska vi våga chansa på stughelg ? Nu har vi missat två helger på grund av regnandet. Kanske tredje gången gillt !!
Imorgon kväll börjar min gubbes semester. Det känns väldigt underligt nu när de flesta börjar jobba igen. Men än är inte sommaren slut och de har t.o.m. lovat lite sol i helgen. Det tackar vi för !!!!

6 kommentarer:

skapa och inreda sa...

mmmm...så gott med blåbär och mjölk!
Tror att jag med ska ta mig en tur ut i skogen, kanske det räcker till en blåbärspaj :)
Kram Annika

Frideborg sa...

Jaså det finns blåbär, ja då kanske man ska ge sig ut. Jag plockar med lingonplockare, lätt knyck på handen så är blåbären av. Skulle det finnas löv med så använder jag ett gammalt bakbord som jag lägger blåbären på och rullar dom sakta. Kanonbra! Tårtbiten var jättefin.

Maria sa...

O, så fina blåbären ser ut!Då måste jag nog också ta en tur till närmaste skog och kolla läget.Min pappa gjorde blåbärsvin när jag var barn.Det hände att man fick smutta på det... Jag kan fortfarande känna av "smakminnet".Men en gång sa det "poff" i en flaska i matkällaren.Inte roligt!Jag tror förresten att jag har ett recept någonstans....
Jättefina diskbollar, jag blir inspirerad att göra några själv!
Och tårtbiten!Du är duktig,du!
Kram!
Maria

Mys och hemtrevnad sa...

jag älskar blåbärs paj med vaniljsås...så fort det blir uppehåll ska jag ut och plocka...kramis semlan

Petra Maria sa...

Ohhhhhh. Vad mumsigt det ser ut med blåbär. Vore inte dumt med blåbärspaj nu.
Ha en super härlig helg
Massor av Skogstokiga kramar
från mig

Beate sa...

Din tårta är verkligen JÄTTEsöt! Den som får den blir nog väldigt glad!

Ha en bra dag! Pling