Sidor

fredag 21 maj 2010

Trevlighelgbukett och lite annat

Igår kväll blev jag inbjuden till en bejublad kabaré med Elisias klass. De visade upp vad de övat på under läsåret. Tänk vad duktiga 6åringar är på att minnas alla ramsrörelser . Det tycker jag är svårt. Roliga sånger och Röris fick vi också se. Och mamma Lena blev uppbjuden till den gamla Fågeldansen. Men hon fixade det. Mycket trevligt alltsammans.
Vilket förskräckligt åskväder vi hade i natt. Jag vaknade vid halvtretiden och då sprang Ajax oroligt omkring. Sen kröp han in under sängen. Jag blev ganska förvånad för Ajax är en tuff hund och är minsann inte rädd av sig när de skjuter under jakt. Men åskväder nattetid är ju ingen "hit" varken för människa eller hund. Efter morgonens regn blev det en solig och skön dag . Och jag passade på att plocka fredagsbuketten. Det blev nio olika blommor idag. Fin va !! Häromdagen när jag rensade i mina rabatter stod jag dumt nog med baken i vädret istället för att ligga på knä. Den ställningen gillade inte min kropp, kan jag påstå. Jag måste sy mig en knäkudde tänkte jag. Då fick jag syn på den här plastade kassen och en gammal kudde hittade jag också och VIPS blev det en knäkudde med hjälp av en söm på symaskinen. Återvinning igen !!
Och tänka sig........NU ÄR MIN ENA SOCKA FÄRDIG !!!! Den är inte så finstickad men jag är väldans nöjd att jag tog mig över häl-fobin. Nu gäller det att sätta igång med nummer två. Mycket lättare med Ankis suveräna tips ! Garnet Fabel är ju fantastiskt, att det blir mönster utan att man gör något själv.

Så här långt har bygget kommit....kupan är klar . Plåtslagaren gjorde det sista på den idag . Taket på uterummet kom på idag. Nu har vi en hel del i hemläxa över helgen : städa upp alla brädbitar, plåtbitar och plast. Måla panel m.m. jämna till där det ska bli trägolv utanför.Och inne :spackla och förbereda för tapetsering i kupan.

Det ska bli jättespännande nästa vecka när glaspartierna kommer i och allt annat också förstås. Ser verkligen fram emot det.
Fredagskvällen rullar på . Hoppas ni alla får en trevlig helg !!
............................Ha det gott................

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar försommarbukett! Så smart att använda en plastkasse till knäkudde, hoppas din rygg blir bättre nu! Den idén ska jag absolut anamma. :-)
Söt socka du gjort oxå, lycka till med nästa häl! ;-)

Ha en trevlig lördagkväll och söndag!

Kram Susanne

Mormor S sa...

Vilken härlig blombukett du plockat.

Knäkudden var ett bra tips. Det skall jag nog göra mig en. Jag har svårt att stå på knä och lika svårt att komma upp.
Sockan var jättefin. Den har du verkligen lyckats med.

Ha en trevlig helg önskar jag dig.

Sindra sa...

Vilken härlig blombukett! Raggsockor är jag dålig på att få till, så det har jag gett upp numera ;)