Sidor

tisdag 4 maj 2010

Blommor, kort och skor

Igår var en riktigt trist dag , grå, kall, seg. Det blev tv:n som fick försöka pigga upp mig. Men ack nej !!! Sängen tog snabbt över. Och idag var allting mycket ljusare, en riktigt skön morgonpromenad med Ajax. Och tänka sig "våra" två tranor kom susande över huvudena på oss, högljutt skriande kanske för att pocka på vår uppmärksamhet. Och sen kom Solveig och vi stämplade och stansade och fikade och pratade och kollade igenom min mammas ofärdiga virkprojekt. Vilken härlig dag med en kär väninna. Jag välte upp hela lådan med blommor som Lena och jag har köpt från Wildorchidcrafts (ja detta är är ju bara mitt köp ). Vilket inköps-ställe !! Billigt och snabbt levererat. Så här såg det ut.

Och så blev det ett kort också. Jag är sååå förtjust i de öppna blommorna. De heter Cherry blossom. Stämpeln är från Skogstokiga.
Jag rotade också i mina lådor och där hade jag kvar några skor som jag gjort förut. Det är egentligen bruna pappaskar som jag målat och scrappat. Askarna finns hos Creative company .

Här ser ni hur de ser ut när man öppnar dem.

I em kollade vi också runt och tittade efter beskrivningar på virkade/stickade disktrasor på nätet. Vet ni HUR MÅNGA det finns !!!!!!!! Jag säger som i psalmen " Jag kan icke räkna dem alla ......" . De flesta var från USA . Detta är ett handarbete som jag inte hade en aning om innan. NU vet jag ! Ha en mysig kväll önskar
EVA

6 kommentarer:

Anki sa...

Vilka häftiga toffelaskar du har gjort, helläckra!
Disktrasor ja, det finns hur mycket som helst och det roliga är ju att man kan improvisera hejvilt. Det gör liksom inget om det inte blir perfekt, det är ju ändå bara en disktrasa ...
;D
PS: Du frågade om min kamera. Canon G10 är det. Fick den av gubben för drygt ett år sen när jag fyllde 50. Han påstår att det är en sån som proffsen använder som "andrakamera". Han är fotograf själv, så han borde veta. Det är först nu jag har börjat lära mig finesserna i den ... Jag måste ju, för när han inte jobbar fotar han inte. Jag har genom åren tagit alla semester- och familjebilder. Du vet, skomakarns barn osv ...

Gittans Pysselsida sa...

Ja det var en underbar dag du hade..jag var också ute på långpromenad med vovven och vännen.Solen sken och det regnade lite lätt.
Förstår att du tycker om de öppna blommorna...blev också förtjust i dem..kollade i butiken..men jag tycker det är jobbigt utrikes..känner mig osäker
Kram// Inga

Anonym sa...

Tack för en härlig dag.
Du är så inspirerande med all din kreativitet och energi.Att disktrasor var så intressant så det finns sida upp och sida ner, helt sjukt, som ungdomarna säger.
I och för sig är det ju ett världsomfattande fenomen.
kram Solveig

skapa och inreda sa...

Nu blir jag imponerad!!! Vilka härliga askar! Visar mina besökare en bild på dem, hoppas att det är OK?
Ha en härlig dag/Annika

Evas Pyssel sa...

Till Inga ! Blommorna är fantastiska . Jag känner mig också osäker att handla utomlands och med kort och allt !!! Men du får ta tag i en ung anhörig, för de är djärvare.Min dotter har Paypal och hon tycker att betalningen via dem funkar perfekt. Har du fixat en blogg nu ??? Klickade men det fanns inget att skriva på.

Gittans Pysselsida sa...

Jag hoppas den blir klar innan helgen så jag kan vara med på Lenas blogcandy.
Den som går in som Ingas hobbysida är den jag hade förut..nu ska den heta Gittans pysselsida.
Jag återkommer.
Kram// Inga